-"Монголын төмөр зам" компанийн захирал П.Ганхүү:
-“Монголын Төмөр зам” компани 2008 оны гуравдугаар сарын 20-нд байгуулагдсан. Үүнээс хойш 15 жил боллоо. Энэ хугацаанд үндэсний хэмжээний төмөр замын компани байгуулах зорилготой байсан. Нөгөө хэсэг нь ОХУ-ын 50 хувийн оролцоотой Улаанбаатар төмөр зам ХНН бий.
-“Монголын Төмөр зам” компани бол 100 хувь Монголын төрийн өмчийн ХК юм. 2022 оны сүүлээр Засгийн газраас -“Монголын Төмөр зам” компанийг цаасан дээрх компани биш, бодитой төмөр замтай байх ёстой гэж үзсэн. Тухайлбал, Төмөр замынхаа бодлогыг том зургаар нь харж бодит шийдвэр гаргаж, хариуцлага үүрүүлсэн.
Уг компанид нийт 669 ажиллаж байна.
“Монголын Төмөр зам” компанийн хариуцсан Таван толгойгоос Зүүнбаян хүртэлх 416 км төмөр замын тухай мэдээлэл өгье. 2022 онд холбоо дохиоллын хамгийн чухал системийг угсарч дуусгасан. Энэ төмөр зам нь нэг өртөө, зургаан зөрлөгтэй. 462.5 км дэлгэмэл урттай. Үндсэн ажлууд дууссан. Мал амьтнаас хамгаалах хашааны ажил дутуу байгаа. Туршилтын тээвэр явсан.
Өнгөрсөн жил Таван толгой-Зүүнбаян чиглэлийн замаар нийт 729.5 мянган тонн ачаа тээсэн. 121 мянган тонн мидлинг тээвэр, 136 мянган тонн нүүрс экспортолсон.
Энэ жил бид Таван толгой-Зүүнбаян чиглэлд 5 сая тонн ачаа явуулахаар төлөвлөж байна. Үүний нэг хэсэг нь Таван толгойгоос 300 км Зүүнбаян руу явж байгаад урагшаа Ханги руу салж байгаа. 500 км яваад Таван толгой нүүрс Ханги Мандалаар гарна гэсэн үг.
Таван толгойгоос бариад Гашуун сухайтын боомтын наана 7 км тулж зогссон. Хангийн зам мөн адил холболт хийгдээгүй байгаа. Холболтын цэгүүдийн асуудлыг ярина. Гэхдээ зүүн, баруун, босоо тэнхлэгийн том төмөр зам ярихаас гадна Бичигт, Зүүн хатавч, Шивээ хүрэн боомтын төмөр замыг эхэлж барья. Өөрөөр хэлбэл, Хятадын талтай хэлэлцээр хийх байгууллагаар манайхыг томилсон.
Энэ ажлыг эхлүүлэх хэлэлцээг эхлүүлсэн. Боомтын төмөр замын техник, эдийн засгийн үнэлгээг “Монголын Төмөр зам” компанийн баг ажиллаж байна.
Боомтын төмөр замаа Хятадын талтай тохирч холбох шаардлагатай. Энэ ажлыг хийгээд, долоодугаар сар гэхэд тээвэр эхлүүлэх том зорилго тавьсан. Бид маш богино хугацаанд шуурхай ажиллах юм.
-"Монголын төмөр зам" компанийн захирал П.Ганхүү:
-“Монголын Төмөр зам” компани 2008 оны гуравдугаар сарын 20-нд байгуулагдсан. Үүнээс хойш 15 жил боллоо. Энэ хугацаанд үндэсний хэмжээний төмөр замын компани байгуулах зорилготой байсан. Нөгөө хэсэг нь ОХУ-ын 50 хувийн оролцоотой Улаанбаатар төмөр зам ХНН бий.
-“Монголын Төмөр зам” компани бол 100 хувь Монголын төрийн өмчийн ХК юм. 2022 оны сүүлээр Засгийн газраас -“Монголын Төмөр зам” компанийг цаасан дээрх компани биш, бодитой төмөр замтай байх ёстой гэж үзсэн. Тухайлбал, Төмөр замынхаа бодлогыг том зургаар нь харж бодит шийдвэр гаргаж, хариуцлага үүрүүлсэн.
Уг компанид нийт 669 ажиллаж байна.
“Монголын Төмөр зам” компанийн хариуцсан Таван толгойгоос Зүүнбаян хүртэлх 416 км төмөр замын тухай мэдээлэл өгье. 2022 онд холбоо дохиоллын хамгийн чухал системийг угсарч дуусгасан. Энэ төмөр зам нь нэг өртөө, зургаан зөрлөгтэй. 462.5 км дэлгэмэл урттай. Үндсэн ажлууд дууссан. Мал амьтнаас хамгаалах хашааны ажил дутуу байгаа. Туршилтын тээвэр явсан.
Өнгөрсөн жил Таван толгой-Зүүнбаян чиглэлийн замаар нийт 729.5 мянган тонн ачаа тээсэн. 121 мянган тонн мидлинг тээвэр, 136 мянган тонн нүүрс экспортолсон.
Энэ жил бид Таван толгой-Зүүнбаян чиглэлд 5 сая тонн ачаа явуулахаар төлөвлөж байна. Үүний нэг хэсэг нь Таван толгойгоос 300 км Зүүнбаян руу явж байгаад урагшаа Ханги руу салж байгаа. 500 км яваад Таван толгой нүүрс Ханги Мандалаар гарна гэсэн үг.
Таван толгойгоос бариад Гашуун сухайтын боомтын наана 7 км тулж зогссон. Хангийн зам мөн адил холболт хийгдээгүй байгаа. Холболтын цэгүүдийн асуудлыг ярина. Гэхдээ зүүн, баруун, босоо тэнхлэгийн том төмөр зам ярихаас гадна Бичигт, Зүүн хатавч, Шивээ хүрэн боомтын төмөр замыг эхэлж барья. Өөрөөр хэлбэл, Хятадын талтай хэлэлцээр хийх байгууллагаар манайхыг томилсон.
Энэ ажлыг эхлүүлэх хэлэлцээг эхлүүлсэн. Боомтын төмөр замын техник, эдийн засгийн үнэлгээг “Монголын Төмөр зам” компанийн баг ажиллаж байна.
Боомтын төмөр замаа Хятадын талтай тохирч холбох шаардлагатай. Энэ ажлыг хийгээд, долоодугаар сар гэхэд тээвэр эхлүүлэх том зорилго тавьсан. Бид маш богино хугацаанд шуурхай ажиллах юм.