Өдөр бүр тогтмол хичээл хийх нь хүүхдийн сурлагын амжилт, өөртөө итгэх итгэл, зохион байгуулалтын чадвар зэрэг олон талын хөгжилд шууд нөлөөлдөг хэмээн Боловсролын Ерөнхий газраас мэдээллээ.
Судалгаагаар тогтмол цагт хичээл хийх дадалтай хүүхдүүд илүү их үр дүнд хүрдэг нь нотлогдсон. Энэ зөвлөмж нь эцэг эхчүүд, сурагчдад зориулан боловсруулагдсан бөгөөд хүүхдийн сурах хэвшлийг сайжруулахад тусална.
СУРАЛЦАХ ДАДАЛ ХЭВШҮҮЛЭХ АЧ ХОЛБОГДОЛ
- Zimmerman (2002)-ийн судалгаагаар сурагчдын өөрөө өөрийгөө хянах чадвар (self-regulation) буюу хичээл хийх дадалтай байх нь сурлагын амжилтад эерэг нөлөөтэй болох нь батлагдсан. Хүүхдүүд өдөр бүр тогтсон цагт хичээл хийснээр зохион байгуулалт сайтай болж, хичээлдээ илүү анхаардаг.
- Америкийн Сэтгэл Судлалын Холбооны (APA) тайланд дурдсанаар сурах цагийн хуваарийг тогтмол сахих нь сурагчдын ой санамж, мэдлэгээ хэрэгжүүлэх чадварыг нэмэгдүүлдэг гэжээ.
ТОГТМОЛ ХЭВШИЛ БА ТАРХИНЫ ХӨГЖИЛ
- Харвардын Тархины Судалгааны Төвийн тайланд (2015) өгүүлснээр тогтмол хэвшилтэй сурагчдын анхаарал төвлөрөл болон танин мэдэхүйн чадвар илүү өндөр байгааг тогтоосон.
ХУГАЦААНЫ МЕНЕЖМЕНТИЙН НӨЛӨӨ
- S. Covey (1989)-ийн “Өндөр үр дүнтэй хүмүүсийн 7 дадал” бүтээлд сурагчдын өдөр тутмын цаг төлөвлөлт нь урт хугацааны амжилтад шууд нөлөөлдөг талаар дурджээ.
Зөвлөмж
ӨДӨР БҮР ХИЧЭЭЛ ХИЙХ ЦАГИЙГ ТОГТООХ
Зөвлөгөө: Хүүхэд өдөр бүр тогтсон цагт хичээл хийдэг байх. Энэ нь биологийн цагт зохицож, сурах хэвшил бий болгодог.
Жишээ: Орой 19:00–20:00 цагийн хооронд хичээл хийдэг дүрэм тогтоож, бусад ажлыг энэ цагт хийхгүй байх.
ТАНИН МЭДЭХҮЙН ЗАВСАРЛАГА ХИЙХ
Зөвлөгөө: Тархиа ядраахаас сэргийлж, хичээл хийх хугацааг 25–45 минут байлгаж, 5–10 минут завсарлах.
Судалгаа: Pomodoro арга барил (Cirillo, 1987) нь сурах үр дүнг 30%-аар нэмэгдүүлдэг гэж үзсэн.
ТОДОРХОЙ ЗОРИЛГО ТАВИХ
Зөвлөгөө: Өдөр бүр сурах тодорхой зорилго тавих нь сурагчийн хичээлдээ хандах идэвхийг нэмэгдүүлдэг. Жишээ нь, “Өнөөдөр 20 үг цээжлэх” эсвэл “Бодлогын 5 жишээг бодох”.
СУРАЛЦАХ ОРЧНЫГ САЙЖРУУЛАХ
Зөвлөгөө: Тав тухтай, чимээгүй орчин бүрдүүлж, хичээл хийхэд төвлөрлийг нэмэгдүүлэх. Хүүхдийн ширээ зохион байгуулалт сайтай байх нь чухал.
ЭЦЭГ ЭХИЙН ДЭМЖЛЭГ
Зөвлөгөө: Хүүхдийн ахиц дэвшлийг хянаж, магтаал урамшуулал өгч, сурах идэвхийг нь хадгалах.
Судалгаа: Epstein (2011)-ийн судалгаанд эцэг эхийн оролцоо сурагчдын хичээлд анхаарал төвлөрүүлэх чадварыг 20–30%-аар нэмэгдүүлдэг гэж дурджээ.
ЦАГ ХУГАЦААНЫ МЕНЕЖМЕНТЭД СУРГАХ
Зөвлөгөө: Хүүхдэдээ долоо хоногийн төлөвлөгөө гаргахад нь туслах.
Дүгнэлт***
Өдөр бүр тогтмол хичээл хийх нь хүүхдийн сурлагын амжилтад эерэг нөлөө үзүүлдэг бөгөөд энэ нь тэдний хичээлд хандах хандлага, сурах арга барилд шууд тусалдаг. Эцэг эхчүүд энэхүү дадлыг хэвшүүлэхэд дэмжлэг үзүүлснээр хүүхдийн ирээдүйн хөгжилд томоохон хувь нэмэр оруулж чадна.
Өдөр бүр тогтмол хичээл хийх нь хүүхдийн сурлагын амжилт, өөртөө итгэх итгэл, зохион байгуулалтын чадвар зэрэг олон талын хөгжилд шууд нөлөөлдөг хэмээн Боловсролын Ерөнхий газраас мэдээллээ.
Судалгаагаар тогтмол цагт хичээл хийх дадалтай хүүхдүүд илүү их үр дүнд хүрдэг нь нотлогдсон. Энэ зөвлөмж нь эцэг эхчүүд, сурагчдад зориулан боловсруулагдсан бөгөөд хүүхдийн сурах хэвшлийг сайжруулахад тусална.
СУРАЛЦАХ ДАДАЛ ХЭВШҮҮЛЭХ АЧ ХОЛБОГДОЛ
- Zimmerman (2002)-ийн судалгаагаар сурагчдын өөрөө өөрийгөө хянах чадвар (self-regulation) буюу хичээл хийх дадалтай байх нь сурлагын амжилтад эерэг нөлөөтэй болох нь батлагдсан. Хүүхдүүд өдөр бүр тогтсон цагт хичээл хийснээр зохион байгуулалт сайтай болж, хичээлдээ илүү анхаардаг.
- Америкийн Сэтгэл Судлалын Холбооны (APA) тайланд дурдсанаар сурах цагийн хуваарийг тогтмол сахих нь сурагчдын ой санамж, мэдлэгээ хэрэгжүүлэх чадварыг нэмэгдүүлдэг гэжээ.
ТОГТМОЛ ХЭВШИЛ БА ТАРХИНЫ ХӨГЖИЛ
- Харвардын Тархины Судалгааны Төвийн тайланд (2015) өгүүлснээр тогтмол хэвшилтэй сурагчдын анхаарал төвлөрөл болон танин мэдэхүйн чадвар илүү өндөр байгааг тогтоосон.
ХУГАЦААНЫ МЕНЕЖМЕНТИЙН НӨЛӨӨ
- S. Covey (1989)-ийн “Өндөр үр дүнтэй хүмүүсийн 7 дадал” бүтээлд сурагчдын өдөр тутмын цаг төлөвлөлт нь урт хугацааны амжилтад шууд нөлөөлдөг талаар дурджээ.
Зөвлөмж
ӨДӨР БҮР ХИЧЭЭЛ ХИЙХ ЦАГИЙГ ТОГТООХ
Зөвлөгөө: Хүүхэд өдөр бүр тогтсон цагт хичээл хийдэг байх. Энэ нь биологийн цагт зохицож, сурах хэвшил бий болгодог.
Жишээ: Орой 19:00–20:00 цагийн хооронд хичээл хийдэг дүрэм тогтоож, бусад ажлыг энэ цагт хийхгүй байх.
ТАНИН МЭДЭХҮЙН ЗАВСАРЛАГА ХИЙХ
Зөвлөгөө: Тархиа ядраахаас сэргийлж, хичээл хийх хугацааг 25–45 минут байлгаж, 5–10 минут завсарлах.
Судалгаа: Pomodoro арга барил (Cirillo, 1987) нь сурах үр дүнг 30%-аар нэмэгдүүлдэг гэж үзсэн.
ТОДОРХОЙ ЗОРИЛГО ТАВИХ
Зөвлөгөө: Өдөр бүр сурах тодорхой зорилго тавих нь сурагчийн хичээлдээ хандах идэвхийг нэмэгдүүлдэг. Жишээ нь, “Өнөөдөр 20 үг цээжлэх” эсвэл “Бодлогын 5 жишээг бодох”.
СУРАЛЦАХ ОРЧНЫГ САЙЖРУУЛАХ
Зөвлөгөө: Тав тухтай, чимээгүй орчин бүрдүүлж, хичээл хийхэд төвлөрлийг нэмэгдүүлэх. Хүүхдийн ширээ зохион байгуулалт сайтай байх нь чухал.
ЭЦЭГ ЭХИЙН ДЭМЖЛЭГ
Зөвлөгөө: Хүүхдийн ахиц дэвшлийг хянаж, магтаал урамшуулал өгч, сурах идэвхийг нь хадгалах.
Судалгаа: Epstein (2011)-ийн судалгаанд эцэг эхийн оролцоо сурагчдын хичээлд анхаарал төвлөрүүлэх чадварыг 20–30%-аар нэмэгдүүлдэг гэж дурджээ.
ЦАГ ХУГАЦААНЫ МЕНЕЖМЕНТЭД СУРГАХ
Зөвлөгөө: Хүүхдэдээ долоо хоногийн төлөвлөгөө гаргахад нь туслах.
Дүгнэлт***
Өдөр бүр тогтмол хичээл хийх нь хүүхдийн сурлагын амжилтад эерэг нөлөө үзүүлдэг бөгөөд энэ нь тэдний хичээлд хандах хандлага, сурах арга барилд шууд тусалдаг. Эцэг эхчүүд энэхүү дадлыг хэвшүүлэхэд дэмжлэг үзүүлснээр хүүхдийн ирээдүйн хөгжилд томоохон хувь нэмэр оруулж чадна.