Агаарын бохирдлыг бууруулах хүрээнд утааны асуудлаарх бодлого, шийдвэрийн хэрэгжилтийн үр дүн, шийдэл” ерөнхий хяналтын сонсгол үргэлжилж байна.
Сонсголын үеэр Шинжлэх ухааны доктор Ж.Нарангэрэл сайжруулсан шахмал түлштэй холбоотой тайлбар, дүгнэлт, зөвлөмжийг танилцуулсан.
Тэрбээр Сайжруулсан шахмал түлшний түүхий эд Тавантолгойн нүүрс нь байгаль орчинд хортой элементүүд маш багатай болох нь олон судалгаагаар батлагдсан. Үндсэн түүхий эд миддлинг нь Багануурын түүхий нүүрстэй харьцуулбал чийглэг болон дэгдэмхий бодисын агуулга бага, илчлэг өндөр давуу шинж чанаруудтай боловч үнслэг болон хүхэр харьцангуй ихээр агуулдаг дутагдалтай.
Тавантолгой түлш компанийн баримталж буй барьцалдуулагчийн стандарт нь хэт ерөнхий, эрдэс бүрэлдэхүүний найрлагыг тодорхой заагаагүй учир чанарыг нь үнэлэхэд хүндрэлтэй байна гэсэн юм.
Түүний хүргэсэн зөвлөмжүүдээс дурдвал:
- Түлшний дэгдэмхий бодисын агуулгыг бууруулснаар PM2.58 PM10 тоосонцрыг бууруулах гол шийдэл
- Өнөөгийн нөхцөлд хамгийн тохирох түлш нь хагас коксон түлш буюу хөх нүүрс
- Багануурын 0.5% хүхрийн агуулгатай нүүрснээс хөх нүүрс гарган авахад хүхрийн агуулга 0.3% болж буурна
- Хагас коксын үйлдвэрлэлийг ойрын хугацааны зорилт болгох шаардлагатай. Хөх нүүрс үйлдвэрлэх хагас коксжуулалтын техник, технологи нь дэлхийн хэмжээнд үйлдвэрлэлд нэвтрээд 100-аас илүү жил ашиглагдсан. Хагас кокс нь утаа хамгийн багатай хатуу түлш болох нь олон оронд батлагдсан.
- Хийн түлш нь хатуу түлштэй харьцуулбал олон давуу талтай цэвэр түлш тул дунд хугацаанд хэрэглэх түлш гэж үзэн одооноос ашиглаж эхлэх хэрэгтэй.
Агаарын бохирдлыг бууруулах хүрээнд утааны асуудлаарх бодлого, шийдвэрийн хэрэгжилтийн үр дүн, шийдэл” ерөнхий хяналтын сонсгол үргэлжилж байна.
Сонсголын үеэр Шинжлэх ухааны доктор Ж.Нарангэрэл сайжруулсан шахмал түлштэй холбоотой тайлбар, дүгнэлт, зөвлөмжийг танилцуулсан.
Тэрбээр Сайжруулсан шахмал түлшний түүхий эд Тавантолгойн нүүрс нь байгаль орчинд хортой элементүүд маш багатай болох нь олон судалгаагаар батлагдсан. Үндсэн түүхий эд миддлинг нь Багануурын түүхий нүүрстэй харьцуулбал чийглэг болон дэгдэмхий бодисын агуулга бага, илчлэг өндөр давуу шинж чанаруудтай боловч үнслэг болон хүхэр харьцангуй ихээр агуулдаг дутагдалтай.
Тавантолгой түлш компанийн баримталж буй барьцалдуулагчийн стандарт нь хэт ерөнхий, эрдэс бүрэлдэхүүний найрлагыг тодорхой заагаагүй учир чанарыг нь үнэлэхэд хүндрэлтэй байна гэсэн юм.
Түүний хүргэсэн зөвлөмжүүдээс дурдвал:
- Түлшний дэгдэмхий бодисын агуулгыг бууруулснаар PM2.58 PM10 тоосонцрыг бууруулах гол шийдэл
- Өнөөгийн нөхцөлд хамгийн тохирох түлш нь хагас коксон түлш буюу хөх нүүрс
- Багануурын 0.5% хүхрийн агуулгатай нүүрснээс хөх нүүрс гарган авахад хүхрийн агуулга 0.3% болж буурна
- Хагас коксын үйлдвэрлэлийг ойрын хугацааны зорилт болгох шаардлагатай. Хөх нүүрс үйлдвэрлэх хагас коксжуулалтын техник, технологи нь дэлхийн хэмжээнд үйлдвэрлэлд нэвтрээд 100-аас илүү жил ашиглагдсан. Хагас кокс нь утаа хамгийн багатай хатуу түлш болох нь олон оронд батлагдсан.
- Хийн түлш нь хатуу түлштэй харьцуулбал олон давуу талтай цэвэр түлш тул дунд хугацаанд хэрэглэх түлш гэж үзэн одооноос ашиглаж эхлэх хэрэгтэй.