Монгол Улсын нийт иргэдийн 90,4 хувь нь иргэний эрүүл мэндийн даатгалд даатгуулсан гэсэн тоон үзүүлэлт бий.
Гэвч эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээ авах гэхээр оочер дугаараас эхлээд эмнэлэгийн үйлчилгээний чанар гээд цаг хугацаандаа төлсөн шимтгэлийнхээ ашиг тусыг хүртэж чаддаггүй. Ингээд сар бүр ийнхүү эрүүл мэндийн даатгалд шимтгэл төлдөг атлаа эмнэлэгт үзүүлэх болохоор дахиад л мөнгө төлөх болдог нь хачирхалтай.
Тиймээс Монгол Улсын Засгийн газраас эрүүл мэндийн даатгалын тогтолцоог шинэчилж, Монгол улсын иргэдийг эрүүл мэндийн даатгалд бүрэн хамруулж, даатгуулагч бүр орлогын байдлаасаа үл хамааран аливаа санхүүгийн бэрхшээлгүйгээр, эрүүл мэндийн чанартай тусламж үйлчилгээ авах нөхцөлийг бүрдүүлэх зорилт дэвшүүлж байна.
Ирэх 10 жилийн хугацаанд шинэ түвшинд гаргаж хөгжүүлэх зорилгоор урт хугацааны хөгжлийн стратегийг боловсруулж, “Эрүүл мэндийн даатгалын хөгжлийн урт хугацааны стратеги 2013-2022” нэртэйгээр хэвлэн гаргажээ.
Энэхүү стратегид эрүүл мэндийн даатгалыг хөгжүүлэхэд эрүүл мэндийн даатгалын хамралт, орлого, эрүүл мэндийн тусламж, үйлчилгээний багц, түүний чанар ба худалдан авалт, засаглал, эрүүл мэндийн даатгалын байгууллага, хувийн даатгал гэсэн үндсэн 6 чиглэлээр стратегийн зорилтуудыг дэвшүүлсэн байна.
Өөрөөр хэлбэл даатгуулагч өөрөө даатгалын мөнгөө ахиран зарцуулдаг, даатгалын үйл ажиллагаанд хяналт тавьдаг болох юм. Мөн иргэн бүрт эрүүл мэндийн даатгалын цахим карт олгож, эрүүл мэндийн үйлчилгээний төлбөрөө төлөх болон өөрийн өвчний түүхийн мэдээллийг хадгалах гэсэн үндсэн хоёр чиглэлээр ашиглах боломж бүрднэ гэж үзэж байгаа ажээ.
Ингэснээр эмнэлэгийн үйлчилгээ, эмч, ажилчдын иргэнд хандах хандлага өөрчлөгдөж, даатгалаа төлсөн хэрнээ хангалттай үйлчилгээ авч чаддаггүй, эмч, сувилагчаа гуйдаг буруу тогтолцоо арилж, эргээд даатгуулагчаа эрхэмлэн, хүндэтгэлтэй хандах нөхцөл бүрднэ. Энэ нь тухайн даатгуулагч эмнэлэгийн үйл ажиллагаа, эмч, ажиллагсдад дүн тавьдаг, өөрийн дураар эмнэлгийн үйлчилгээгээ сонгон үйлчлүүлэх боломжийг олгох зэрэг давуу талтай гэж үзэж байна.
М.Жаргал
Гэвч эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээ авах гэхээр оочер дугаараас эхлээд эмнэлэгийн үйлчилгээний чанар гээд цаг хугацаандаа төлсөн шимтгэлийнхээ ашиг тусыг хүртэж чаддаггүй. Ингээд сар бүр ийнхүү эрүүл мэндийн даатгалд шимтгэл төлдөг атлаа эмнэлэгт үзүүлэх болохоор дахиад л мөнгө төлөх болдог нь хачирхалтай.
Тиймээс Монгол Улсын Засгийн газраас эрүүл мэндийн даатгалын тогтолцоог шинэчилж, Монгол улсын иргэдийг эрүүл мэндийн даатгалд бүрэн хамруулж, даатгуулагч бүр орлогын байдлаасаа үл хамааран аливаа санхүүгийн бэрхшээлгүйгээр, эрүүл мэндийн чанартай тусламж үйлчилгээ авах нөхцөлийг бүрдүүлэх зорилт дэвшүүлж байна.
Ирэх 10 жилийн хугацаанд шинэ түвшинд гаргаж хөгжүүлэх зорилгоор урт хугацааны хөгжлийн стратегийг боловсруулж, “Эрүүл мэндийн даатгалын хөгжлийн урт хугацааны стратеги 2013-2022” нэртэйгээр хэвлэн гаргажээ.
Энэхүү стратегид эрүүл мэндийн даатгалыг хөгжүүлэхэд эрүүл мэндийн даатгалын хамралт, орлого, эрүүл мэндийн тусламж, үйлчилгээний багц, түүний чанар ба худалдан авалт, засаглал, эрүүл мэндийн даатгалын байгууллага, хувийн даатгал гэсэн үндсэн 6 чиглэлээр стратегийн зорилтуудыг дэвшүүлсэн байна.
Өөрөөр хэлбэл даатгуулагч өөрөө даатгалын мөнгөө ахиран зарцуулдаг, даатгалын үйл ажиллагаанд хяналт тавьдаг болох юм. Мөн иргэн бүрт эрүүл мэндийн даатгалын цахим карт олгож, эрүүл мэндийн үйлчилгээний төлбөрөө төлөх болон өөрийн өвчний түүхийн мэдээллийг хадгалах гэсэн үндсэн хоёр чиглэлээр ашиглах боломж бүрднэ гэж үзэж байгаа ажээ.
Ингэснээр эмнэлэгийн үйлчилгээ, эмч, ажилчдын иргэнд хандах хандлага өөрчлөгдөж, даатгалаа төлсөн хэрнээ хангалттай үйлчилгээ авч чаддаггүй, эмч, сувилагчаа гуйдаг буруу тогтолцоо арилж, эргээд даатгуулагчаа эрхэмлэн, хүндэтгэлтэй хандах нөхцөл бүрднэ. Энэ нь тухайн даатгуулагч эмнэлэгийн үйл ажиллагаа, эмч, ажиллагсдад дүн тавьдаг, өөрийн дураар эмнэлгийн үйлчилгээгээ сонгон үйлчлүүлэх боломжийг олгох зэрэг давуу талтай гэж үзэж байна.
М.Жаргал
Монгол Улсын нийт иргэдийн 90,4 хувь нь иргэний эрүүл мэндийн даатгалд даатгуулсан гэсэн тоон үзүүлэлт бий.
Гэвч эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээ авах гэхээр оочер дугаараас эхлээд эмнэлэгийн үйлчилгээний чанар гээд цаг хугацаандаа төлсөн шимтгэлийнхээ ашиг тусыг хүртэж чаддаггүй. Ингээд сар бүр ийнхүү эрүүл мэндийн даатгалд шимтгэл төлдөг атлаа эмнэлэгт үзүүлэх болохоор дахиад л мөнгө төлөх болдог нь хачирхалтай.
Тиймээс Монгол Улсын Засгийн газраас эрүүл мэндийн даатгалын тогтолцоог шинэчилж, Монгол улсын иргэдийг эрүүл мэндийн даатгалд бүрэн хамруулж, даатгуулагч бүр орлогын байдлаасаа үл хамааран аливаа санхүүгийн бэрхшээлгүйгээр, эрүүл мэндийн чанартай тусламж үйлчилгээ авах нөхцөлийг бүрдүүлэх зорилт дэвшүүлж байна.
Ирэх 10 жилийн хугацаанд шинэ түвшинд гаргаж хөгжүүлэх зорилгоор урт хугацааны хөгжлийн стратегийг боловсруулж, “Эрүүл мэндийн даатгалын хөгжлийн урт хугацааны стратеги 2013-2022” нэртэйгээр хэвлэн гаргажээ.
Энэхүү стратегид эрүүл мэндийн даатгалыг хөгжүүлэхэд эрүүл мэндийн даатгалын хамралт, орлого, эрүүл мэндийн тусламж, үйлчилгээний багц, түүний чанар ба худалдан авалт, засаглал, эрүүл мэндийн даатгалын байгууллага, хувийн даатгал гэсэн үндсэн 6 чиглэлээр стратегийн зорилтуудыг дэвшүүлсэн байна.
Өөрөөр хэлбэл даатгуулагч өөрөө даатгалын мөнгөө ахиран зарцуулдаг, даатгалын үйл ажиллагаанд хяналт тавьдаг болох юм. Мөн иргэн бүрт эрүүл мэндийн даатгалын цахим карт олгож, эрүүл мэндийн үйлчилгээний төлбөрөө төлөх болон өөрийн өвчний түүхийн мэдээллийг хадгалах гэсэн үндсэн хоёр чиглэлээр ашиглах боломж бүрднэ гэж үзэж байгаа ажээ.
Ингэснээр эмнэлэгийн үйлчилгээ, эмч, ажилчдын иргэнд хандах хандлага өөрчлөгдөж, даатгалаа төлсөн хэрнээ хангалттай үйлчилгээ авч чаддаггүй, эмч, сувилагчаа гуйдаг буруу тогтолцоо арилж, эргээд даатгуулагчаа эрхэмлэн, хүндэтгэлтэй хандах нөхцөл бүрднэ. Энэ нь тухайн даатгуулагч эмнэлэгийн үйл ажиллагаа, эмч, ажиллагсдад дүн тавьдаг, өөрийн дураар эмнэлгийн үйлчилгээгээ сонгон үйлчлүүлэх боломжийг олгох зэрэг давуу талтай гэж үзэж байна.
М.Жаргал
Гэвч эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээ авах гэхээр оочер дугаараас эхлээд эмнэлэгийн үйлчилгээний чанар гээд цаг хугацаандаа төлсөн шимтгэлийнхээ ашиг тусыг хүртэж чаддаггүй. Ингээд сар бүр ийнхүү эрүүл мэндийн даатгалд шимтгэл төлдөг атлаа эмнэлэгт үзүүлэх болохоор дахиад л мөнгө төлөх болдог нь хачирхалтай.
Тиймээс Монгол Улсын Засгийн газраас эрүүл мэндийн даатгалын тогтолцоог шинэчилж, Монгол улсын иргэдийг эрүүл мэндийн даатгалд бүрэн хамруулж, даатгуулагч бүр орлогын байдлаасаа үл хамааран аливаа санхүүгийн бэрхшээлгүйгээр, эрүүл мэндийн чанартай тусламж үйлчилгээ авах нөхцөлийг бүрдүүлэх зорилт дэвшүүлж байна.
Ирэх 10 жилийн хугацаанд шинэ түвшинд гаргаж хөгжүүлэх зорилгоор урт хугацааны хөгжлийн стратегийг боловсруулж, “Эрүүл мэндийн даатгалын хөгжлийн урт хугацааны стратеги 2013-2022” нэртэйгээр хэвлэн гаргажээ.
Энэхүү стратегид эрүүл мэндийн даатгалыг хөгжүүлэхэд эрүүл мэндийн даатгалын хамралт, орлого, эрүүл мэндийн тусламж, үйлчилгээний багц, түүний чанар ба худалдан авалт, засаглал, эрүүл мэндийн даатгалын байгууллага, хувийн даатгал гэсэн үндсэн 6 чиглэлээр стратегийн зорилтуудыг дэвшүүлсэн байна.
Өөрөөр хэлбэл даатгуулагч өөрөө даатгалын мөнгөө ахиран зарцуулдаг, даатгалын үйл ажиллагаанд хяналт тавьдаг болох юм. Мөн иргэн бүрт эрүүл мэндийн даатгалын цахим карт олгож, эрүүл мэндийн үйлчилгээний төлбөрөө төлөх болон өөрийн өвчний түүхийн мэдээллийг хадгалах гэсэн үндсэн хоёр чиглэлээр ашиглах боломж бүрднэ гэж үзэж байгаа ажээ.
Ингэснээр эмнэлэгийн үйлчилгээ, эмч, ажилчдын иргэнд хандах хандлага өөрчлөгдөж, даатгалаа төлсөн хэрнээ хангалттай үйлчилгээ авч чаддаггүй, эмч, сувилагчаа гуйдаг буруу тогтолцоо арилж, эргээд даатгуулагчаа эрхэмлэн, хүндэтгэлтэй хандах нөхцөл бүрднэ. Энэ нь тухайн даатгуулагч эмнэлэгийн үйл ажиллагаа, эмч, ажиллагсдад дүн тавьдаг, өөрийн дураар эмнэлгийн үйлчилгээгээ сонгон үйлчлүүлэх боломжийг олгох зэрэг давуу талтай гэж үзэж байна.
М.Жаргал