УИХ-аар батлагдсан хууль тогтоомжийг иргэдэд хүргэх,
шинээр батлагдах болон өргөн барихаар бэлтгэгдэж байгаа хуулийн төслүүдэд
иргэний нийгмийн зарчмын дагуу иргэд, байгууллагуудын зүгээс оролцох
оролцоог ЭЗБХ-ны дарга Д.Ганхуяг болон энэ хорооны ажлын албаны ажилтнаас авсан
мэдээллийг нийтэлж байна.
Түлш, эрчим хүч, үйлдвэр, худалдаа,зам тээвэр, аялал жуучлал, барилга,хот
байгуулалт,эдийн засаг, үндсэн чиглэл, мөнгөний бодлого, санхүүгийн болон хөрөнгийн
зах зээл, зээл тусламж, үндэсний статистик зэрэг салбарын төрийн бодлого
зохицуулалт, эрхзүйн орчинг бүрдүүлэх, боловсронгуй болгох, хууль, тогтоомжид
хяналт тавих ажлууд Эдийн засгийн байнгын хороо цаашид ЭЗБХ гэх -нд харьяалагддаг.
2007 оны УИХ-ын хаврын чуулганаар ЭЗБХ-ны эрхлэх асуудлын хүрээнд Тодорхой
ордыг стратегийн ач холбогдол бүхий ашигт малтмалын ордод хамааруулах тухай
УИХ-ын тогтоол, Жижиг, дунд үйлдвэрийн тухай, Төмөр Замын тухай, Далай ашиглах
тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай, Зарим ХЗХ-дын хадгаламж эзэмшигчдийн
хохирлыг эргэн төлөгдөх нөхцөлөөр барагдуулах тухай, Хоршооны тухай хуульд өөрчлөлт
оруулах тухай, 2006 оны төсвийн гүйцэтгэл, 2007 оны төсвийн хүрээний
мэдэгдлийг батлах тухай зэрэг 20 гаруй хууль,тогтоол хэлэлцэгдэн батлагдсан. Мөн
Монголбанкны 2006 оны санхүүгийн болон Хяналтын зөвлөлийн тайлангууд, 2007
оны мөнгөний бодлогын хэрэгжилтийн явцыг сонссон байна.
2008 оны намрын чуулганаар Монгол Улсын эдийн засаг нийгмийг 2008 онд хөгжүүлэх
үндсэн чиглэл, Төрөөс мөнгөний бодлогын талаар 2008 онд баримтлах үндсэн
чиглэл, 2008 оны төсвийн төсөл, үл хөдлөх эд хөрөнгө барьцаалах тухай,
Барилгын тухай, үндэсний хөгжлийн цогц бодлого, Хот байгуулалтын тухай, Засгийн
газраас өргөн баригдсан Оюу толгой, Таван толгойн уурхайг ашиглах хөрөнгө
оруулалтын гэрээний, Эртний нийслэл Хархорумыг жишиг хот болгон хөгжүүлэх хөтөлбөр
батлах тухай, Бичил уурхайгаас болон гар аргаар ашигт малтмал олборлох
тухай,Эрдэс баялгийн салбарыг 2015 он хүртэл хөгжүүлэх талаар баримтлах бодлого
батлах тухай, Нүүрс хөтөлбөр батлах тухай зэрэг хууль, бусад шийдвэрүүдийг
хэлэлцэн батлахаар төлөвлөгдөн хэрэгжиж эхэлсэн.
2007 оны Хаврын чуулганаас Намрын чуулганы өнөөг хүртэлх хугацаанд УИХ-аар
хэлэлцэх эсэх нь шийдэгдсэн хууль, бусад шийдвэрийн төсөл, өнгөрсөн хугацаанд
УИХ-аар батлагдсан хууль, тогтоомжийн хэрэгжилтэд хяналт тавих зорилго бүхий 36
ажлын хэсэг байгуулагдан ажиллаж байна. Энэ ажлын хэсгүүдээс бараг тэн хагас нь
санал, дүгнэлт шийдвэрийн төслөө бэлэн болгож эдгээрийн ихэнх нь байнгын хороо
болон УИХ-аар хэлэлцэгдсэн байна.
Мөн 2008 оны Намрын чуулганы ажилд бэлдэх, улсын эдийн засгийн зохистой хөгжлийг
хангах, өнөөгийн нийгэм болон иргэдийн өмнө тулгамдсан асуудлыг шийдвэрлэх
зорилгоор 40 000 орон сууц хөтөлбөрийг эрчимжүүлэхийн тулд газар ашиглалтын
төлөвлөлт, газрын үнийг олон нийтэд мэдээлэх, үл хөдлөх хөрөнгийн зах зээлийг
хөгжүүлэх тухайлбал газрыг эдийн засгийн эргэлтэнд оруулах үйл ажиллагааг
өргөжүүлэхийн тулд иргэн бүрт газрыг эзэмшүүлэх, орон сууцны газар төлөвлөлт,
орон сууцны санхүүжилт, чанартай дэд бүтцийг аль болох богино хугацаанд улсын
хэмжээнд бий болгохын тулд энэ салбарт эргэн төлөгдөх нөхцөл бүхий гадаад,
дотоодын хувийн хэвшлийн хөрөнгө оруулалтыг татах, төр хувийн хэвшлийн хамтран
ажиллах түншлэлийн эрх зүйн орчныг бүрдүүлэх, орлого багатай иргэд болон төрийн
албан хаагчдыг орон сууцтай болгоход дэмжлэг үзүүлэх,
Ашигт малтмалын тухай хуулийн хэрэгжилтэд хяналт тавих, энэ хуулийн стратегийн
ордын эзэмшлийн хувьтай холбогдсон заалтын логикийн болон энгийн тооцооллын
зөрчлийг арилгах, ямар ч шалгуургүйгээр лиценз олгох, лицензийн далд болон ил
наймааг зогсоох, ашигт малтмалыг хаягдал багатайгаар болон бүтээмж өндөртэйгөөр
ашиглах, дэлхийн зах зээлийн үнээр борлуулдаг болохтой холбогдсон бодлого
арга хэмжээг тодорхой болгох, Ашигт малтмалыг хайх болон олборлохдоо байгаль
орчныг сүйтгэснийхээ дараа нөхөн сэргээх бус эхнээсээ байгаль орчныг сүйтгэлгүйгээр
зохистой ашиглах,
Газрын тосны тухай хуулийн хэрэгжилт, бусад бүс нутгуудад газрын тосны хайгуул
хийх, өнөөгийн олборлож буй нефтийг боловсруулах үйлдвэрийг яаралтай барих
боломжийг судлах, нүүрснээс шингэн түлш гаргах, Стратегийн ач холбогдлыг үндэслэн
цахилгаан эрчим хүч экспортлох,
Дэлхий нийтээр эрчим хүчний салбарт цөмийн энергийн ашиглалтыг нэмэгдүүлэх
шийдвэр гарсантай холбогдуулан уран болон газрын ховор элементийг хайх
болон олборлох үйл ажиллагааг, дэмжих
Монгол банк болон Арилжааны банкны тухай хуулийг боловсронгуй болгох улмаар
зээлийн хүүг тасралтгүй бууруулахын тулд санхүү, зээлийн үйлчилгээний өртгийг
бууруулах захиргаадалтын бус арга хэмжээг судалгааны үндсэн дээр авч хэрэгжүүлэх,
Гадаадын зээл, тусламжийг зохицуулах тухай хуулийн хэрэгжилт болон олон
улсын байгууллага, хандивлагчдаас авч ашиглаж байгаа зээл, тусламжийн ашиглалтын
үр дүнд дүгнэлт хийх, гадаадын зээл, тусламжийг дамжуулан зээлдүүлэх үйл
ажиллагаа, зээл, тусламжийн эцсийн хэрэглэгч хүртэлх шат дамжлага, санхүү,
зээлийн хүүгийн бодлогод сөргөөр нөлөөлж байгаа хүчин зүйлүүд, энэ талаар төрийн
захиргааны байгууллагуудын мөрдөж буй хууль, тогтоомжийн зохицуулалтын үр дүнд
үнэлэлт өгөх,
Хөрөнгийн болон санхүүгийн зах зээлийг хөгжүүлж эдгээр салбараас ДНБ, төсвийн
орлогод орж буй хэмжээг нэмэгдүүлэх, барьцааны баталгааны эрх зүйн орчинг
сайжруулах, үндэсний стратегийн ач холбогдолтой үйлдвэрүүд, жижиг, дунд үйлдвэр
(ЖДҮ) Манай улсын нийт бизнес, аж ахуй эрхлэгчид болон аж ахуй эрхлэх боломжтой
1,1 сая орчим иргэн энэ ангилалд багтаж байгаа эрхлэгчдэд зориулсан бага хүүтэй
урт хугацааны санхүүжилтийн төлөвлөгөө, хөтөлбөрийг боловсруулах, эдийн
засгийн өсөлтийг иргэдийн амьжиргааны түвшин болон байнгын ажлын байр нэмэгдүүлэх,
ядуурлыг багасгахад бодитойгоор наалдахаар шингээж үр дүн гаргахын тулд
ЖДҮ-ийн тухай хуулийн хэрэгжилтийн явцыг эрчимжүүлэх, ЖДҮ-зориулсан
зээлийн баталгааны тогтолцоог бий болгох, зээлийн гэрээтэй холбогдсон хатуу
чанга хуультай болгох, зээлийн итгэмжлэл болон барьцаат бус зээлийг өргөн
хэрэглэх, банкны чек болон векселийг төлбөр тооцоонд өргөн хэрэгжүүлэх,
хадгаламж эзэмшигчдийг хамгаалах даатгалын тогтолцоо, мэдээллийг ил тод
болгох, өнөөгийн мөрдөгдөж буй Санхүүгийн зохицуулах хорооны эрх зүйн
байдлын тухай, Санхүүгийн түрээсийн тухай хууль
Хөрөнгийн зах зээлийн эрх зүйн орчинг боловсронгуй болгох, хөрөнгийн зах зээлд
олон улсын дүрмийг стандарт болгон нэвтрүүлэх, хөрөнгийн зах зээл түүний сүлжээний
арилжаа төлбөр тооцоог мэдээллийн технологийн хамгийн орчин үеийн тоног төхөөрөмжөөр
тоноглож, хөрөнгийн биржийн өмчийн эзэмшлийн өнөөгийн байдалд дүгнэлт хийж
оновчтой хэлбэрийг сонгох, хөрөнгө оруулагчид болон хувьцаа эзэмшигчдийн эрх
ашгийг хамгаалах хууль тогтоомжийг боловсронгуй болгох, Монгол Улсын ашигт
малтмалын тусгай зөвшөөрөл эзэмшигч хуулийн этгээд нь энэ зөвшөөрлийг эзэмшигчийнхээ
хувьд гадаад орны хөрөнгийн бирж дээр хувьцаа гаргаж арилжаалах, санхүүгийн
чадавхиа нэмэгдүүлэхийг дэмжих, энэ үйл ажиллагаанаас олсон орлого, бусад ашгаасаа
Монгол Улсад татвар төлөх боломжтой эсэх эдгээр үйл ажиллагаа нь Олон улсын
хууль тогтоомжид нийцэх эсэх, мөрдөгдөж буй Компанийн тухай, Үнэт цаасны
тухай хууль болон бусад хууль, тогтоомжийн хэрэгжилтэд хяналт тавих,
Чанартай хуультай, хууль хэрэгждэг, нийгмийн баялгаа оновчтой, ил тодоор
хуваарилж, ажил эрхлэлтээр дамжуулж иргэдээ хөгжүүлж байгаа орнууд хөгжил өндөртэй
байгаад судалгаа шинжилгээ хийх, Эдийн засгийн салбарт төрийн оролцооноос иргэд,
хувийн хэвшлийн оролцоог нэмэгдүүлэх, Төрийн эрх мэдлийн төвлөрлийг орон
нутаг уруу тодорхой хугацаанд шилжүүлснээр орон нутгийн өөрөө удирдах байгууллагын
болон бизнес эрхлэгчдийн чадавхи, чадварыг нэмэгдүүлэх, тунгалаг засаглалыг
бий болгохын тулд төрийн байгууллагуудын шийдвэр гаргах болон гүйцэтгэх
бүх шатанд иргэд, холбогдох ТББ-уудыг оролцоог хуульчлан нэмэгдүүлэх,
Авлигал, хүнд суртлыг багасгах төрийн үйлчилгээний чанар хүртээмжийг дээшлүүлэх
шуурхай болгохын тулд нэг цэгийн үйлчилгээ, on line-ний сүлжээг нэвтрүүлэх
зэрэгтэй холбогдсон хууль, тогтоол, дүрэм, журам, зөвшөөрлөөр дамжсан дарамтыг
багасгах зэрэг чиглэлд мөрдөгдөж байгаа хууль тогтоомжийн хэрэгжилтэд хяналт
тавих, дээрх салбаруудын эрх зүйн орчинг боловсронгуй болгохын тулд шинээр
санаачлах хууль, бусад шийдвэрийн жагсаалт гаргах, хуулийн төсөл боловсруулах,
дүгнэлт шийдвэрийн санал гаргах үүрэг бүхий 10 гаруй ажлын хэсэг байгуулагдан
ажиллаж байгаа юм байна. Энд иргэд байгууллага хамтарч ажиллах нь зүйтэй юм.
Тус байнгын хорооны хувьд, энэ он гарснаас хойш өнөөг хүртэлх хугацаанд хамгийн
олон ажлын хэсэг ахалж, ажлын хэсгийн гишүүнээр ажилласан нь Н.Батбаяр, Ц.Дамиран,
Д.Ганхуяг, Т.Очирхүү, Ч. Авдай, Р.Раш, А.Мурат, Г.Батхүү нарын гишүүд юм
байна.
Тэд энэ парламентын хугацаанд хийх ажлынхаа хүрээг тохирсноос гадна багаар
хамтарч ажиллах парламентын хамгийн боловсронгуй менежментээ ч шийдвэрлэжээ.
Тэд үлдсэн хугацааг үр дүнтэй ашиглаж чадвал Монголын хөгжил багаар ч гэсэн
урагшлах нөхцөл бүрдэж магадгүй нь…
УИХ-аар батлагдсан хууль тогтоомжийг иргэдэд хүргэх,
шинээр батлагдах болон өргөн барихаар бэлтгэгдэж байгаа хуулийн төслүүдэд
иргэний нийгмийн зарчмын дагуу иргэд, байгууллагуудын зүгээс оролцох
оролцоог ЭЗБХ-ны дарга Д.Ганхуяг болон энэ хорооны ажлын албаны ажилтнаас авсан
мэдээллийг нийтэлж байна.
Түлш, эрчим хүч, үйлдвэр, худалдаа,зам тээвэр, аялал жуучлал, барилга,хот
байгуулалт,эдийн засаг, үндсэн чиглэл, мөнгөний бодлого, санхүүгийн болон хөрөнгийн
зах зээл, зээл тусламж, үндэсний статистик зэрэг салбарын төрийн бодлого
зохицуулалт, эрхзүйн орчинг бүрдүүлэх, боловсронгуй болгох, хууль, тогтоомжид
хяналт тавих ажлууд Эдийн засгийн байнгын хороо цаашид ЭЗБХ гэх -нд харьяалагддаг.
2007 оны УИХ-ын хаврын чуулганаар ЭЗБХ-ны эрхлэх асуудлын хүрээнд Тодорхой
ордыг стратегийн ач холбогдол бүхий ашигт малтмалын ордод хамааруулах тухай
УИХ-ын тогтоол, Жижиг, дунд үйлдвэрийн тухай, Төмөр Замын тухай, Далай ашиглах
тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай, Зарим ХЗХ-дын хадгаламж эзэмшигчдийн
хохирлыг эргэн төлөгдөх нөхцөлөөр барагдуулах тухай, Хоршооны тухай хуульд өөрчлөлт
оруулах тухай, 2006 оны төсвийн гүйцэтгэл, 2007 оны төсвийн хүрээний
мэдэгдлийг батлах тухай зэрэг 20 гаруй хууль,тогтоол хэлэлцэгдэн батлагдсан. Мөн
Монголбанкны 2006 оны санхүүгийн болон Хяналтын зөвлөлийн тайлангууд, 2007
оны мөнгөний бодлогын хэрэгжилтийн явцыг сонссон байна.
2008 оны намрын чуулганаар Монгол Улсын эдийн засаг нийгмийг 2008 онд хөгжүүлэх
үндсэн чиглэл, Төрөөс мөнгөний бодлогын талаар 2008 онд баримтлах үндсэн
чиглэл, 2008 оны төсвийн төсөл, үл хөдлөх эд хөрөнгө барьцаалах тухай,
Барилгын тухай, үндэсний хөгжлийн цогц бодлого, Хот байгуулалтын тухай, Засгийн
газраас өргөн баригдсан Оюу толгой, Таван толгойн уурхайг ашиглах хөрөнгө
оруулалтын гэрээний, Эртний нийслэл Хархорумыг жишиг хот болгон хөгжүүлэх хөтөлбөр
батлах тухай, Бичил уурхайгаас болон гар аргаар ашигт малтмал олборлох
тухай,Эрдэс баялгийн салбарыг 2015 он хүртэл хөгжүүлэх талаар баримтлах бодлого
батлах тухай, Нүүрс хөтөлбөр батлах тухай зэрэг хууль, бусад шийдвэрүүдийг
хэлэлцэн батлахаар төлөвлөгдөн хэрэгжиж эхэлсэн.
2007 оны Хаврын чуулганаас Намрын чуулганы өнөөг хүртэлх хугацаанд УИХ-аар
хэлэлцэх эсэх нь шийдэгдсэн хууль, бусад шийдвэрийн төсөл, өнгөрсөн хугацаанд
УИХ-аар батлагдсан хууль, тогтоомжийн хэрэгжилтэд хяналт тавих зорилго бүхий 36
ажлын хэсэг байгуулагдан ажиллаж байна. Энэ ажлын хэсгүүдээс бараг тэн хагас нь
санал, дүгнэлт шийдвэрийн төслөө бэлэн болгож эдгээрийн ихэнх нь байнгын хороо
болон УИХ-аар хэлэлцэгдсэн байна.
Мөн 2008 оны Намрын чуулганы ажилд бэлдэх, улсын эдийн засгийн зохистой хөгжлийг
хангах, өнөөгийн нийгэм болон иргэдийн өмнө тулгамдсан асуудлыг шийдвэрлэх
зорилгоор 40 000 орон сууц хөтөлбөрийг эрчимжүүлэхийн тулд газар ашиглалтын
төлөвлөлт, газрын үнийг олон нийтэд мэдээлэх, үл хөдлөх хөрөнгийн зах зээлийг
хөгжүүлэх тухайлбал газрыг эдийн засгийн эргэлтэнд оруулах үйл ажиллагааг
өргөжүүлэхийн тулд иргэн бүрт газрыг эзэмшүүлэх, орон сууцны газар төлөвлөлт,
орон сууцны санхүүжилт, чанартай дэд бүтцийг аль болох богино хугацаанд улсын
хэмжээнд бий болгохын тулд энэ салбарт эргэн төлөгдөх нөхцөл бүхий гадаад,
дотоодын хувийн хэвшлийн хөрөнгө оруулалтыг татах, төр хувийн хэвшлийн хамтран
ажиллах түншлэлийн эрх зүйн орчныг бүрдүүлэх, орлого багатай иргэд болон төрийн
албан хаагчдыг орон сууцтай болгоход дэмжлэг үзүүлэх,
Ашигт малтмалын тухай хуулийн хэрэгжилтэд хяналт тавих, энэ хуулийн стратегийн
ордын эзэмшлийн хувьтай холбогдсон заалтын логикийн болон энгийн тооцооллын
зөрчлийг арилгах, ямар ч шалгуургүйгээр лиценз олгох, лицензийн далд болон ил
наймааг зогсоох, ашигт малтмалыг хаягдал багатайгаар болон бүтээмж өндөртэйгөөр
ашиглах, дэлхийн зах зээлийн үнээр борлуулдаг болохтой холбогдсон бодлого
арга хэмжээг тодорхой болгох, Ашигт малтмалыг хайх болон олборлохдоо байгаль
орчныг сүйтгэснийхээ дараа нөхөн сэргээх бус эхнээсээ байгаль орчныг сүйтгэлгүйгээр
зохистой ашиглах,
Газрын тосны тухай хуулийн хэрэгжилт, бусад бүс нутгуудад газрын тосны хайгуул
хийх, өнөөгийн олборлож буй нефтийг боловсруулах үйлдвэрийг яаралтай барих
боломжийг судлах, нүүрснээс шингэн түлш гаргах, Стратегийн ач холбогдлыг үндэслэн
цахилгаан эрчим хүч экспортлох,
Дэлхий нийтээр эрчим хүчний салбарт цөмийн энергийн ашиглалтыг нэмэгдүүлэх
шийдвэр гарсантай холбогдуулан уран болон газрын ховор элементийг хайх
болон олборлох үйл ажиллагааг, дэмжих
Монгол банк болон Арилжааны банкны тухай хуулийг боловсронгуй болгох улмаар
зээлийн хүүг тасралтгүй бууруулахын тулд санхүү, зээлийн үйлчилгээний өртгийг
бууруулах захиргаадалтын бус арга хэмжээг судалгааны үндсэн дээр авч хэрэгжүүлэх,
Гадаадын зээл, тусламжийг зохицуулах тухай хуулийн хэрэгжилт болон олон
улсын байгууллага, хандивлагчдаас авч ашиглаж байгаа зээл, тусламжийн ашиглалтын
үр дүнд дүгнэлт хийх, гадаадын зээл, тусламжийг дамжуулан зээлдүүлэх үйл
ажиллагаа, зээл, тусламжийн эцсийн хэрэглэгч хүртэлх шат дамжлага, санхүү,
зээлийн хүүгийн бодлогод сөргөөр нөлөөлж байгаа хүчин зүйлүүд, энэ талаар төрийн
захиргааны байгууллагуудын мөрдөж буй хууль, тогтоомжийн зохицуулалтын үр дүнд
үнэлэлт өгөх,
Хөрөнгийн болон санхүүгийн зах зээлийг хөгжүүлж эдгээр салбараас ДНБ, төсвийн
орлогод орж буй хэмжээг нэмэгдүүлэх, барьцааны баталгааны эрх зүйн орчинг
сайжруулах, үндэсний стратегийн ач холбогдолтой үйлдвэрүүд, жижиг, дунд үйлдвэр
(ЖДҮ) Манай улсын нийт бизнес, аж ахуй эрхлэгчид болон аж ахуй эрхлэх боломжтой
1,1 сая орчим иргэн энэ ангилалд багтаж байгаа эрхлэгчдэд зориулсан бага хүүтэй
урт хугацааны санхүүжилтийн төлөвлөгөө, хөтөлбөрийг боловсруулах, эдийн
засгийн өсөлтийг иргэдийн амьжиргааны түвшин болон байнгын ажлын байр нэмэгдүүлэх,
ядуурлыг багасгахад бодитойгоор наалдахаар шингээж үр дүн гаргахын тулд
ЖДҮ-ийн тухай хуулийн хэрэгжилтийн явцыг эрчимжүүлэх, ЖДҮ-зориулсан
зээлийн баталгааны тогтолцоог бий болгох, зээлийн гэрээтэй холбогдсон хатуу
чанга хуультай болгох, зээлийн итгэмжлэл болон барьцаат бус зээлийг өргөн
хэрэглэх, банкны чек болон векселийг төлбөр тооцоонд өргөн хэрэгжүүлэх,
хадгаламж эзэмшигчдийг хамгаалах даатгалын тогтолцоо, мэдээллийг ил тод
болгох, өнөөгийн мөрдөгдөж буй Санхүүгийн зохицуулах хорооны эрх зүйн
байдлын тухай, Санхүүгийн түрээсийн тухай хууль
Хөрөнгийн зах зээлийн эрх зүйн орчинг боловсронгуй болгох, хөрөнгийн зах зээлд
олон улсын дүрмийг стандарт болгон нэвтрүүлэх, хөрөнгийн зах зээл түүний сүлжээний
арилжаа төлбөр тооцоог мэдээллийн технологийн хамгийн орчин үеийн тоног төхөөрөмжөөр
тоноглож, хөрөнгийн биржийн өмчийн эзэмшлийн өнөөгийн байдалд дүгнэлт хийж
оновчтой хэлбэрийг сонгох, хөрөнгө оруулагчид болон хувьцаа эзэмшигчдийн эрх
ашгийг хамгаалах хууль тогтоомжийг боловсронгуй болгох, Монгол Улсын ашигт
малтмалын тусгай зөвшөөрөл эзэмшигч хуулийн этгээд нь энэ зөвшөөрлийг эзэмшигчийнхээ
хувьд гадаад орны хөрөнгийн бирж дээр хувьцаа гаргаж арилжаалах, санхүүгийн
чадавхиа нэмэгдүүлэхийг дэмжих, энэ үйл ажиллагаанаас олсон орлого, бусад ашгаасаа
Монгол Улсад татвар төлөх боломжтой эсэх эдгээр үйл ажиллагаа нь Олон улсын
хууль тогтоомжид нийцэх эсэх, мөрдөгдөж буй Компанийн тухай, Үнэт цаасны
тухай хууль болон бусад хууль, тогтоомжийн хэрэгжилтэд хяналт тавих,
Чанартай хуультай, хууль хэрэгждэг, нийгмийн баялгаа оновчтой, ил тодоор
хуваарилж, ажил эрхлэлтээр дамжуулж иргэдээ хөгжүүлж байгаа орнууд хөгжил өндөртэй
байгаад судалгаа шинжилгээ хийх, Эдийн засгийн салбарт төрийн оролцооноос иргэд,
хувийн хэвшлийн оролцоог нэмэгдүүлэх, Төрийн эрх мэдлийн төвлөрлийг орон
нутаг уруу тодорхой хугацаанд шилжүүлснээр орон нутгийн өөрөө удирдах байгууллагын
болон бизнес эрхлэгчдийн чадавхи, чадварыг нэмэгдүүлэх, тунгалаг засаглалыг
бий болгохын тулд төрийн байгууллагуудын шийдвэр гаргах болон гүйцэтгэх
бүх шатанд иргэд, холбогдох ТББ-уудыг оролцоог хуульчлан нэмэгдүүлэх,
Авлигал, хүнд суртлыг багасгах төрийн үйлчилгээний чанар хүртээмжийг дээшлүүлэх
шуурхай болгохын тулд нэг цэгийн үйлчилгээ, on line-ний сүлжээг нэвтрүүлэх
зэрэгтэй холбогдсон хууль, тогтоол, дүрэм, журам, зөвшөөрлөөр дамжсан дарамтыг
багасгах зэрэг чиглэлд мөрдөгдөж байгаа хууль тогтоомжийн хэрэгжилтэд хяналт
тавих, дээрх салбаруудын эрх зүйн орчинг боловсронгуй болгохын тулд шинээр
санаачлах хууль, бусад шийдвэрийн жагсаалт гаргах, хуулийн төсөл боловсруулах,
дүгнэлт шийдвэрийн санал гаргах үүрэг бүхий 10 гаруй ажлын хэсэг байгуулагдан
ажиллаж байгаа юм байна. Энд иргэд байгууллага хамтарч ажиллах нь зүйтэй юм.
Тус байнгын хорооны хувьд, энэ он гарснаас хойш өнөөг хүртэлх хугацаанд хамгийн
олон ажлын хэсэг ахалж, ажлын хэсгийн гишүүнээр ажилласан нь Н.Батбаяр, Ц.Дамиран,
Д.Ганхуяг, Т.Очирхүү, Ч. Авдай, Р.Раш, А.Мурат, Г.Батхүү нарын гишүүд юм
байна.
Тэд энэ парламентын хугацаанд хийх ажлынхаа хүрээг тохирсноос гадна багаар
хамтарч ажиллах парламентын хамгийн боловсронгуй менежментээ ч шийдвэрлэжээ.
Тэд үлдсэн хугацааг үр дүнтэй ашиглаж чадвал Монголын хөгжил багаар ч гэсэн
урагшлах нөхцөл бүрдэж магадгүй нь…