“Орфей” театрын найруулагч Мягмарнарангийн Батболдыг “GoGo Cafe” ярилцлагын зочноор урилаа. “Орфей” театрын залуус Английн алдарт зохиолч Жорж Оруэллийн “1984” романыг тайзны бүтээл болгон 2024 оны гуравдугаар сарын 21-ний өдөр буюу өнөөдрөөс эхлэн тоглох гэж байна.
Монголын театрын нэрт зүтгэлтэн Ардын жүжигчин Г.Мягмарнаран урлагийн хүний амьдралын зовлон, жаргалыг мэдэхийн хувьд хүүхдүүдээ урлагаас хол хөндий, мэргэжил эзэмшихийг хүсэх аж. Тиймээс отгон хүү Батболдоо эмч мэргэжил сонгоход, аав ээж хоёрын сэтгэл өег. Хүү АШУҮИС-ийг хүний их эмч, сэтгэцийн эмч мэргэжлээр төгсөж, мэргэжлээрээ ажиллажээ. Эмчийн ажил нь түүнд сонирхолтой байв.
Гэвч аавдаа хөтлүүлэн алхсан театр хүрэх зам, хүүхэд насны гэгээн дурсамж шингэсэн их театртаа “эргэн ирэх” хүсэл нь түүний сэтгэлийн мухарт хадаастай. Ингээд СУИС, Москвагийн театр урлагийн академид зургаан жил суралцан албан ёсоор театрын хүн, найруулагч болжээ.
-Хүүгээ эмч боллоо гэж баярлаж байтал эргээд театрын найруулагчаар суралцах болоход аав тань юу гэж хэлж байв?
-“Чадвал чадсан шиг чад. Чадахгүй бол хэрэггүй” л гэсэн. Би чадахын тулд хичээсэн. Миний хувьд багаасаа аавыг дагаж театрт очиж, жүжиг тоглох, жүжигчдийн зохиол дээрээ ажиллах зэрэг бүх л үйл явцыг дэргэдээс нь харж, ойлгож сонирхож, ажиглаж байсан минь урлагт дурлах үндэс болсон байх. Дан ганц дуртай байгаад хангалтгүй, чадна гэдгээ мэдэрсэн үедээ л орох ёстой юм болов уу. Миний хувьд цаг нь болсон гэх үү дээ.
-Тэр үед 26 настай байжээ. Нэгэнт сонгож, зургаан жил сурсан эмч мэргэжлээ орхиж, огцом эргэлт хийхэд юу хүчтэй нөлөөлсөн бэ?
-Яг үнэндээ намайг эмч болгох нь ааваас илүү миний ээжийн мөрөөдөл байсан шүү дээ. Ээж эмч хүн. Надад бол эмч арай биш, сэтгэл зүйч болбол миний сонирхолд ойр санагдсан. АШУҮИС-иа төгсөөд Сэтгэцийн эрүүл мэндийн үндэсний төвд сэтгэцийн эмч мэргэжлээрээ гурван жил амжилттай ажилласан, тэнд нарийн мэргэжил эзэмшсэн. Гэхдээ л миний хүсэл мөрөөдөл арай биш байсан учир эцэст нь найруулагчаар сурах шийдвэр гаргасан.
Эмчээр ажиллах үедээ өөрийнхөө онцлогийг таньж мэдэх, дотоод ертөнцдөө байгаа хэв шинж, өөртэйгөө танилцах хувьсал болсон. Энэ нь миний амжилттай ажиллах үндэс суурь болсон. Би найруулагч болох юм байна гэдгээ олж харсан. Хүн өөрийгөө бүрэн таньж мэдэх нь хамгийн чухал. Бүрэн таньж мэдэхийн тулд өөртэйгөө маш сайн ярилцаж, дотоод дуу хоолойгоо сонсох ёстой. Өөрийнхөө тухай бодоход цаг гаргах ёстой гэж залуучууддаа хэлэхийг хүсдэг.
-Найруулагч болон сэтгэл судлаач эмч мэргэжилд ижил төстэй шинж чанар байна уу?
-Найруулагч мэргэжил рүү ороход сэтгэцийн эмч мэргэжил минь надад өвөрмөцөөр нөлөөлж эхэлсэн. Сэтгэцийн эмчийн эмчилгээ, оношилгооны хамгийн гол зэвсэг бол хүнтэй ярилцах. Тэр дунд сэтгэцийн асуудалтай болон сэтгэцийн эмзэглэлтэй, янз бүрийн зан ааштай хүмүүсийг дуу хоолойн өнгө интонациас нь эхэлж таньж мэдэх арга техникийг бүрэн судалснаараа хүний дотоод ертөнц рүү дамжих чадвараа зохиолыг, дүрүүдийг өгөгдсөн нөхцөлд өөрийнхөөрөө шинэ дүр бүтээх, шинэ өнгө аясыг гаргах ажиллагаанд илүү чадмаг ашигладаг чадвар маань амжилтын нэг үндэс болсон гэж боддог.
Би Москвагийн Театр урлагийн академид найруулагч мэргэжлээр сурахаар 2012 онд явж, зургаан жил сурсан. Түүний тулд СУИС-иар дамжиж, Москвад очиж шалгалтаа өгсөн. Тэр сургуульд анх элсэж байгаа орос залуустай зэрэгцэн бэлдэж, ганцхан жилийн дотор орос хэлний эрчимжүүлсэн сургалтад сууж, шалгалтаа өгөөд тэнцсэн.
Тухайн үед найруулгын шалгалт өгөхдөө У.Шекспир, А.П.Чеховын хоёр жүжгийн зохиолыг 2-3 сарын дотор оросоор бүрэн цээжилж ороод тэнцэж байсан. Ингэж өөрийгөө дайчилсны хүчинд Москвагийн Театр урлагийн академид элсэн орсон.
-Нэлээд ядарсан уу?
-Ядарсан, гэхдээ би зорилгодоо үнэнч байсан.
“Орфей” театрын найруулагч Мягмарнарангийн Батболдыг “GoGo Cafe” ярилцлагын зочноор урилаа. “Орфей” театрын залуус Английн алдарт зохиолч Жорж Оруэллийн “1984” романыг тайзны бүтээл болгон 2024 оны гуравдугаар сарын 21-ний өдөр буюу өнөөдрөөс эхлэн тоглох гэж байна.
Монголын театрын нэрт зүтгэлтэн Ардын жүжигчин Г.Мягмарнаран урлагийн хүний амьдралын зовлон, жаргалыг мэдэхийн хувьд хүүхдүүдээ урлагаас хол хөндий, мэргэжил эзэмшихийг хүсэх аж. Тиймээс отгон хүү Батболдоо эмч мэргэжил сонгоход, аав ээж хоёрын сэтгэл өег. Хүү АШУҮИС-ийг хүний их эмч, сэтгэцийн эмч мэргэжлээр төгсөж, мэргэжлээрээ ажиллажээ. Эмчийн ажил нь түүнд сонирхолтой байв.
Гэвч аавдаа хөтлүүлэн алхсан театр хүрэх зам, хүүхэд насны гэгээн дурсамж шингэсэн их театртаа “эргэн ирэх” хүсэл нь түүний сэтгэлийн мухарт хадаастай. Ингээд СУИС, Москвагийн театр урлагийн академид зургаан жил суралцан албан ёсоор театрын хүн, найруулагч болжээ.
-Хүүгээ эмч боллоо гэж баярлаж байтал эргээд театрын найруулагчаар суралцах болоход аав тань юу гэж хэлж байв?
-“Чадвал чадсан шиг чад. Чадахгүй бол хэрэггүй” л гэсэн. Би чадахын тулд хичээсэн. Миний хувьд багаасаа аавыг дагаж театрт очиж, жүжиг тоглох, жүжигчдийн зохиол дээрээ ажиллах зэрэг бүх л үйл явцыг дэргэдээс нь харж, ойлгож сонирхож, ажиглаж байсан минь урлагт дурлах үндэс болсон байх. Дан ганц дуртай байгаад хангалтгүй, чадна гэдгээ мэдэрсэн үедээ л орох ёстой юм болов уу. Миний хувьд цаг нь болсон гэх үү дээ.
-Тэр үед 26 настай байжээ. Нэгэнт сонгож, зургаан жил сурсан эмч мэргэжлээ орхиж, огцом эргэлт хийхэд юу хүчтэй нөлөөлсөн бэ?
-Яг үнэндээ намайг эмч болгох нь ааваас илүү миний ээжийн мөрөөдөл байсан шүү дээ. Ээж эмч хүн. Надад бол эмч арай биш, сэтгэл зүйч болбол миний сонирхолд ойр санагдсан. АШУҮИС-иа төгсөөд Сэтгэцийн эрүүл мэндийн үндэсний төвд сэтгэцийн эмч мэргэжлээрээ гурван жил амжилттай ажилласан, тэнд нарийн мэргэжил эзэмшсэн. Гэхдээ л миний хүсэл мөрөөдөл арай биш байсан учир эцэст нь найруулагчаар сурах шийдвэр гаргасан.
Эмчээр ажиллах үедээ өөрийнхөө онцлогийг таньж мэдэх, дотоод ертөнцдөө байгаа хэв шинж, өөртэйгөө танилцах хувьсал болсон. Энэ нь миний амжилттай ажиллах үндэс суурь болсон. Би найруулагч болох юм байна гэдгээ олж харсан. Хүн өөрийгөө бүрэн таньж мэдэх нь хамгийн чухал. Бүрэн таньж мэдэхийн тулд өөртэйгөө маш сайн ярилцаж, дотоод дуу хоолойгоо сонсох ёстой. Өөрийнхөө тухай бодоход цаг гаргах ёстой гэж залуучууддаа хэлэхийг хүсдэг.
-Найруулагч болон сэтгэл судлаач эмч мэргэжилд ижил төстэй шинж чанар байна уу?
-Найруулагч мэргэжил рүү ороход сэтгэцийн эмч мэргэжил минь надад өвөрмөцөөр нөлөөлж эхэлсэн. Сэтгэцийн эмчийн эмчилгээ, оношилгооны хамгийн гол зэвсэг бол хүнтэй ярилцах. Тэр дунд сэтгэцийн асуудалтай болон сэтгэцийн эмзэглэлтэй, янз бүрийн зан ааштай хүмүүсийг дуу хоолойн өнгө интонациас нь эхэлж таньж мэдэх арга техникийг бүрэн судалснаараа хүний дотоод ертөнц рүү дамжих чадвараа зохиолыг, дүрүүдийг өгөгдсөн нөхцөлд өөрийнхөөрөө шинэ дүр бүтээх, шинэ өнгө аясыг гаргах ажиллагаанд илүү чадмаг ашигладаг чадвар маань амжилтын нэг үндэс болсон гэж боддог.
Би Москвагийн Театр урлагийн академид найруулагч мэргэжлээр сурахаар 2012 онд явж, зургаан жил сурсан. Түүний тулд СУИС-иар дамжиж, Москвад очиж шалгалтаа өгсөн. Тэр сургуульд анх элсэж байгаа орос залуустай зэрэгцэн бэлдэж, ганцхан жилийн дотор орос хэлний эрчимжүүлсэн сургалтад сууж, шалгалтаа өгөөд тэнцсэн.
Тухайн үед найруулгын шалгалт өгөхдөө У.Шекспир, А.П.Чеховын хоёр жүжгийн зохиолыг 2-3 сарын дотор оросоор бүрэн цээжилж ороод тэнцэж байсан. Ингэж өөрийгөө дайчилсны хүчинд Москвагийн Театр урлагийн академид элсэн орсон.
-Нэлээд ядарсан уу?
-Ядарсан, гэхдээ би зорилгодоо үнэнч байсан.