Цам нь бурханы шашны их, бага арван ухааны бага ухааны нэг бүжиглэхүйн ухаанд багтдаг бөгөөд Монгол оронд Жахар цамыг анх Богд Жавзандамба хутагтын болтоолгоор 1811 оны төмөр морин жилд гаргасан юм.
Энэхүү Их хүрээ цамын нарийн номлол увидсыг тэр үеийн их хүрээний хамба Жидарын Агваанлувсанхайдавын зохиосон "Дансран жамцын гарчим" хэмээх номын дагуу дэглэсэн байна. Их хүрээний жахар цам 1811 онд Их хүрээнд анх тавигдсанаас хойш 1937 он хүртэл тасралтгүй гарсан юм.
Монголын мэргэд лам нар их хүрээ цамыг өөрсдийн өвөрмөц онцлог бүхий нэгэн төрлийн цам болгон хөгжүүлсэн. Монголын их хүрээ цам хамгийн дэлгэр том, баг, өмсгөл, чимэг зүүлт, барьц хэрэгсэл зэргийн ур хийц уран нарийн, гоёмсог сайн, зан үйл, дотоод агуулгын хувьд гүнзгий хийгээд дүр байдал сүрлэг жавхлант, хүчирхэг бөгөөд төгс чанарыг илэрхийлж чадсан чадлын эзэн Очирваань бурхны дүр байдал, уран хошин, инээдмийн дүр бүхий цагаан өвгөнөөс гадна дөрвөн уулын эзэн хангарьд, гахай, нохой, цагаан өвгөн гардаг онцлогтой.
Цам нь бурханы шашны их, бага арван ухааны бага ухааны нэг бүжиглэхүйн ухаанд багтдаг бөгөөд Монгол оронд Жахар цамыг анх Богд Жавзандамба хутагтын болтоолгоор 1811 оны төмөр морин жилд гаргасан юм.
Энэхүү Их хүрээ цамын нарийн номлол увидсыг тэр үеийн их хүрээний хамба Жидарын Агваанлувсанхайдавын зохиосон "Дансран жамцын гарчим" хэмээх номын дагуу дэглэсэн байна. Их хүрээний жахар цам 1811 онд Их хүрээнд анх тавигдсанаас хойш 1937 он хүртэл тасралтгүй гарсан юм.
Монголын мэргэд лам нар их хүрээ цамыг өөрсдийн өвөрмөц онцлог бүхий нэгэн төрлийн цам болгон хөгжүүлсэн. Монголын их хүрээ цам хамгийн дэлгэр том, баг, өмсгөл, чимэг зүүлт, барьц хэрэгсэл зэргийн ур хийц уран нарийн, гоёмсог сайн, зан үйл, дотоод агуулгын хувьд гүнзгий хийгээд дүр байдал сүрлэг жавхлант, хүчирхэг бөгөөд төгс чанарыг илэрхийлж чадсан чадлын эзэн Очирваань бурхны дүр байдал, уран хошин, инээдмийн дүр бүхий цагаан өвгөнөөс гадна дөрвөн уулын эзэн хангарьд, гахай, нохой, цагаан өвгөн гардаг онцлогтой.