“Энержи Ресурс” ХХК-ийн төлөөлөгч Д.Үүрцайх:
Манай компани Хөгжлийн банкнаас зээл аваагүй, ямар нэг харилцаанд ороогүй атлаа иргэний хариуцагчаар тогтоогдсоныг онцгойлж хэлмээр байна.
Бид гадаадын банк санхүүгийн байгууллагаас зээлийн санхүүжилт татаад 2011 онд барьсан нүүрс тээврийн зориулалттай, хүнд даацын 245 км авто замыг 2013 онд Төрийн өмчит Эрдэнэс Монгол компани шилжүүлэн авсантай холбоотойгоор тухайн үеийн Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг, Эдийн засаг, хөгжлийн сайд Н.Батбаяр, Төрийн нарийн бичгийн дарга Б.Шинэбаатар, Хөгжлийн банкны захирал Н.Мөнхбат нарыг эдийн засгийн давуу байдал манайд олгосон гэж үзээд эрүүгийн хариуцлагаар татсаныг хоёр шатны шүүх хэрэгсэхгүй болгож шийдвэрлэсэн.
Үүнтэй холбоотойгоор манай компанийг иргэний хариуцагчаар татсан байсан иргэний нэхэмжлэлийг мөн хэрэгсэхгүй болгосныг давж заалдах шатны шүүхээр хэлэлцэхгүй орхих гэж шийдвэрлэсэнтэй холбоотойгоор бид гомдлоо гаргасан.
Бидэнд давуу байдал олгосон гэх гол үндэслэл нь АТГ-ын шинжээчийн дүгнэлт байдаг. Дүгнэлтээ гаргахдаа тухайн үеийн Зам тээвэр, барилга, хот байгуулалтын сайдын 2011 оны долоодугаар сарын 18-нд гаргасан 200 дугаартай тушаалаар батлагдсан “Авто замын байгууламжийн барилга засварын ажлын төсөв зохиох заавар”-ыг баримталсан.
Үүнд “Авто замын үнэ өртгийг тооцохдоо санхүүжилтийн зардал буюу замыг барих зориулалтаар олж ирсэн зээлийн хүүгийн талаар заасан зүйл байхгүй байна” гэсэн. Манай компанийн хувьд энэ санхүүжилт 36.4 тэрбум төгрөг байсан. Энэ зөрүүгээр дээрх албан тушаалтнуудыг манайд давуу байдал олгосон гэж үзсэн.
Шинжээчийн баримталсан тэр заавар нь авто зам барих төсөөлөл байснаас барьчихсан авто замын үнийг тодорхойлох заавар биш. Гэтэл манай компанийн барьсан зам нь хэрэгжээд, үйл ажиллагаанд орчихсон, ашиг орлого олж байсан зам юм хэмээн гомдлоо танилцууллаа.
“Энержи Ресурс” ХХК-ийн төлөөлөгч Д.Үүрцайх:
Манай компани Хөгжлийн банкнаас зээл аваагүй, ямар нэг харилцаанд ороогүй атлаа иргэний хариуцагчаар тогтоогдсоныг онцгойлж хэлмээр байна.
Бид гадаадын банк санхүүгийн байгууллагаас зээлийн санхүүжилт татаад 2011 онд барьсан нүүрс тээврийн зориулалттай, хүнд даацын 245 км авто замыг 2013 онд Төрийн өмчит Эрдэнэс Монгол компани шилжүүлэн авсантай холбоотойгоор тухайн үеийн Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг, Эдийн засаг, хөгжлийн сайд Н.Батбаяр, Төрийн нарийн бичгийн дарга Б.Шинэбаатар, Хөгжлийн банкны захирал Н.Мөнхбат нарыг эдийн засгийн давуу байдал манайд олгосон гэж үзээд эрүүгийн хариуцлагаар татсаныг хоёр шатны шүүх хэрэгсэхгүй болгож шийдвэрлэсэн.
Үүнтэй холбоотойгоор манай компанийг иргэний хариуцагчаар татсан байсан иргэний нэхэмжлэлийг мөн хэрэгсэхгүй болгосныг давж заалдах шатны шүүхээр хэлэлцэхгүй орхих гэж шийдвэрлэсэнтэй холбоотойгоор бид гомдлоо гаргасан.
Бидэнд давуу байдал олгосон гэх гол үндэслэл нь АТГ-ын шинжээчийн дүгнэлт байдаг. Дүгнэлтээ гаргахдаа тухайн үеийн Зам тээвэр, барилга, хот байгуулалтын сайдын 2011 оны долоодугаар сарын 18-нд гаргасан 200 дугаартай тушаалаар батлагдсан “Авто замын байгууламжийн барилга засварын ажлын төсөв зохиох заавар”-ыг баримталсан.
Үүнд “Авто замын үнэ өртгийг тооцохдоо санхүүжилтийн зардал буюу замыг барих зориулалтаар олж ирсэн зээлийн хүүгийн талаар заасан зүйл байхгүй байна” гэсэн. Манай компанийн хувьд энэ санхүүжилт 36.4 тэрбум төгрөг байсан. Энэ зөрүүгээр дээрх албан тушаалтнуудыг манайд давуу байдал олгосон гэж үзсэн.
Шинжээчийн баримталсан тэр заавар нь авто зам барих төсөөлөл байснаас барьчихсан авто замын үнийг тодорхойлох заавар биш. Гэтэл манай компанийн барьсан зам нь хэрэгжээд, үйл ажиллагаанд орчихсон, ашиг орлого олж байсан зам юм хэмээн гомдлоо танилцууллаа.