“Тоёоко Инн” зочид буудалд Сөүл-УБ, Сиатл-УБ нислэгээр эх орондоо ирэн тусгаарлагдаж буй 350 иргэний зүгээс Мэргэжлийн Хяналтын Ерөнхий Газарт гомдол гаргаж, манай редакцад хандлаа.
“Тоёоко Инн” зочид буудлын Ерөнхий менежер “Манай зочид буудалд 300 гаруй хүний хоол хийх хүчин чадал байхгүй учраас бид тусгаарлалтад буй иргэдэд хоолоор үйлчлээгүй. Хоол хүнсний асуудлыг Зэвсэгт хүчний жанжин штаб хариуцдаг. УОК-ын Шуурхай штабаас тусгаарлалтад буй иргэдийг байрлуулах зочид буудлуудын тавигдах шаардлагад "Хоолоор үйлчлэх ёстой" гэсэн заалт байгаагүй. Манай буудлын ажилтнууд тусгаарлалтад байгаа хүмүүст авчирч буй хоол хүнсийг шалгах боломж байдаггүй. Эмч нар зөвлөмжийнхөө дагуу зөөвөрлөж авчирсан хоолнуудыг хүмүүсийн өрөөнд аваачиж өгдөг” гэж мэдэгдсэн юм.
Өнгөрсөн долоо хоногийн хугацаанд тус зочид буудалд тусгаарлалтад буй хүмүүсийн хоол муудсан, гашилсан байсан ба хоолноос үс, ноос гарах зөрчлүүд давтагдсаар байжээ. Тодруулбал, Зургаадугаар сарын 27-ны 14:00 цагт Тоёоко зочид буудалд түгээсэн II хоолонд хөгцөрч муудсан өндөг, исэж муудсан байцаан салат, гашилсан төмсний нухаш байжээ. Энэ хоолноос болж тусгаарлагдаж буй хоёр иргэн гүйлгэж, бөөлжин хоолны хордлогод орсон байна.
Тусгаарлах байранд байрлаж буй бага насны хүүхдүүд шим тэжээлтэй хоол идээгүйн улмаас эцэж, хөгшин настай хүмүүсийн даралт хэт ихсэх, нярай хүүхэдтэй эмэгтэйчүүдэд сүү орохгүй байгаа талаар бидэнд хандсан иргэн мэдээлсэн юм.
Зургаадугаар сарын 21-нээс эхлэн Тоёоко зочид буудалд тусгаарлагдаж буй иргэд өдөр бүр гаднаас хүргэгдэж буй нийтийн хоол нь:
- ХХААХҮЯамнаас тогтоосон хүнсний аюулгүй байдал, эрүүл ахуйн шаардлага хангахгүй,
- Нэг хүний өдөрт дунджаар авах ёстой шим тэжээлийн 50%-д хүрэхгүй байна гэх гомдол болон санал хүсэлтийг Улсын Онцгой Комиссын шуурхай штабын олон нийтэд нээлттэй утасны дугаар болон зочид буудлын хариуцсан албан хаагчдад хүргүүлжээ.
Дээр дурдсан зөрчлүүдээс шалтгаалан энэ тусгаарлах байранд байрлаж буй бага насны хүүхдүүд шим тэжээлтэй хоол идээгүйн улмаас эцэж, хөгшин настай хүмүүсийн даралт хэт ихсэх, нярай хүүхэдтэй эмэгтэйчүүдэд сүү орохгүй байгаа талаар бидэнд хандсан иргэн мэдээлсэн юм.
Бид иргэдийн тавьсан гомдлын дагуу тус зочид буудалд тусгаарлагдаж буй хүмүүсийн хоол, хүнсийг хариуцаж буй Дэд хурандаа н.Алтансүхтэй холбогдон тодруулахад “Тодорхой тайлбар өгөх боломжгүй байна. Бид иргэдийн гомдлыг шийдвэрлэсэн” гэлээ.
Харин УОК-ын Шуурхай штабын 18001105 утсаар холбогдоход “Тоёоко Инн зочид буудалд тусгаарлагдаж буй иргэдээс маш их гомдол ирсэн. Үүний дагуу холбогдох мэргэжилтнүүд ажиллаж, асуудлыг шийдвэрлэсэн. Дэлгэрэнгүй мэдээлэл өгөх боломжгүй” хэмээлээ.
Зэвсэгт хүчний жанжин штабаас тодруулахад “УОК-оос гаргасан хүсэлтийн дагуу Зэвсэгт хүчний жанжин штабаас тодорхой тооны бүрэлдэхүүн бүхий тогооч нарыг анги байгууллагуудаас татан ажиллуулж байна. Алдаа дутагдал гаргахгүйг хичээн ажиллаж байгаа” гэв.
“Тоёоко Инн” зочид буудалд Сөүл-УБ, Сиатл-УБ нислэгээр эх орондоо ирэн тусгаарлагдаж буй 350 иргэний зүгээс Мэргэжлийн Хяналтын Ерөнхий Газарт гомдол гаргаж, манай редакцад хандлаа.
“Тоёоко Инн” зочид буудлын Ерөнхий менежер “Манай зочид буудалд 300 гаруй хүний хоол хийх хүчин чадал байхгүй учраас бид тусгаарлалтад буй иргэдэд хоолоор үйлчлээгүй. Хоол хүнсний асуудлыг Зэвсэгт хүчний жанжин штаб хариуцдаг. УОК-ын Шуурхай штабаас тусгаарлалтад буй иргэдийг байрлуулах зочид буудлуудын тавигдах шаардлагад "Хоолоор үйлчлэх ёстой" гэсэн заалт байгаагүй. Манай буудлын ажилтнууд тусгаарлалтад байгаа хүмүүст авчирч буй хоол хүнсийг шалгах боломж байдаггүй. Эмч нар зөвлөмжийнхөө дагуу зөөвөрлөж авчирсан хоолнуудыг хүмүүсийн өрөөнд аваачиж өгдөг” гэж мэдэгдсэн юм.
Өнгөрсөн долоо хоногийн хугацаанд тус зочид буудалд тусгаарлалтад буй хүмүүсийн хоол муудсан, гашилсан байсан ба хоолноос үс, ноос гарах зөрчлүүд давтагдсаар байжээ. Тодруулбал, Зургаадугаар сарын 27-ны 14:00 цагт Тоёоко зочид буудалд түгээсэн II хоолонд хөгцөрч муудсан өндөг, исэж муудсан байцаан салат, гашилсан төмсний нухаш байжээ. Энэ хоолноос болж тусгаарлагдаж буй хоёр иргэн гүйлгэж, бөөлжин хоолны хордлогод орсон байна.
Тусгаарлах байранд байрлаж буй бага насны хүүхдүүд шим тэжээлтэй хоол идээгүйн улмаас эцэж, хөгшин настай хүмүүсийн даралт хэт ихсэх, нярай хүүхэдтэй эмэгтэйчүүдэд сүү орохгүй байгаа талаар бидэнд хандсан иргэн мэдээлсэн юм.
Зургаадугаар сарын 21-нээс эхлэн Тоёоко зочид буудалд тусгаарлагдаж буй иргэд өдөр бүр гаднаас хүргэгдэж буй нийтийн хоол нь:
- ХХААХҮЯамнаас тогтоосон хүнсний аюулгүй байдал, эрүүл ахуйн шаардлага хангахгүй,
- Нэг хүний өдөрт дунджаар авах ёстой шим тэжээлийн 50%-д хүрэхгүй байна гэх гомдол болон санал хүсэлтийг Улсын Онцгой Комиссын шуурхай штабын олон нийтэд нээлттэй утасны дугаар болон зочид буудлын хариуцсан албан хаагчдад хүргүүлжээ.
Дээр дурдсан зөрчлүүдээс шалтгаалан энэ тусгаарлах байранд байрлаж буй бага насны хүүхдүүд шим тэжээлтэй хоол идээгүйн улмаас эцэж, хөгшин настай хүмүүсийн даралт хэт ихсэх, нярай хүүхэдтэй эмэгтэйчүүдэд сүү орохгүй байгаа талаар бидэнд хандсан иргэн мэдээлсэн юм.
Бид иргэдийн тавьсан гомдлын дагуу тус зочид буудалд тусгаарлагдаж буй хүмүүсийн хоол, хүнсийг хариуцаж буй Дэд хурандаа н.Алтансүхтэй холбогдон тодруулахад “Тодорхой тайлбар өгөх боломжгүй байна. Бид иргэдийн гомдлыг шийдвэрлэсэн” гэлээ.
Харин УОК-ын Шуурхай штабын 18001105 утсаар холбогдоход “Тоёоко Инн зочид буудалд тусгаарлагдаж буй иргэдээс маш их гомдол ирсэн. Үүний дагуу холбогдох мэргэжилтнүүд ажиллаж, асуудлыг шийдвэрлэсэн. Дэлгэрэнгүй мэдээлэл өгөх боломжгүй” хэмээлээ.
Зэвсэгт хүчний жанжин штабаас тодруулахад “УОК-оос гаргасан хүсэлтийн дагуу Зэвсэгт хүчний жанжин штабаас тодорхой тооны бүрэлдэхүүн бүхий тогооч нарыг анги байгууллагуудаас татан ажиллуулж байна. Алдаа дутагдал гаргахгүйг хичээн ажиллаж байгаа” гэв.