"Төрийн байгууллагууд явган хүний замын ажлын төлөвлөлтийг зөв тодорхойлох ёстой. Эд хүйтрээд, газар хөлдөх үеэр замаа ухаж, хуулаад тавьчихдаг.
Сонгон шалгаруулалт, зураг төсөл боловсруулалтын хугацаанаас шалтгаалж оны сүүлд багтааж юм хийсэн болж харагдах гэж замаа эвдээд, хуулаад тавьчихдаг. Энэ зөвхөн гүйцэтгэгч компанийн буруу биш.
Захиалагч зураг төсөл гаргуулахдаа эхлэлийн цэгээ зөв тодорхойлж, маш сайн мэдэж байх ёстой" хэмээн БХТ-ийн Магадлалын хэлтсийн дарга Э.Хангал явган замын хавтан, авто замын хашлагын төлөвлөлт, гүйцэтгэл ба хяналт сэдэвт хэлэлцүүлгийн үеэр хэллээ.
Тэрээр “Барилгын дүрэм, норм, технологийн дарааллыг хуульчилсан байдаг. Стандарт бол тухайн бүтээгдэхүүнд чиглэдэг. Явган замын хавтан, материалд тусдаа стандарттай. Хотын стандартын бичиг баримтууд хангалттай сайхан байна. Хамгийн гол нь үүнийг сурталчлах хэрэгтэй. Зураг төсөл боловсруулж буй хүмүүст танилцуулах, шаардлага тавих ёстой.
Явган хүний замын хавтангийн ажлыг мэргэшсэн инженер хийнэ гэж байхгүй. Харин мэргэшсэн инженерийн хяналтад явагдана. Стандарт тодорхой, нээлттэй байх ёстой. Гэтэл зам, засварын ажил дууссаны дараа шаардаж, шахвал хүнд суртлын асуудал бий болж эдийн засагт хүндрэл учирна.
Хотын стандартын бичиг баримтууд хангалттай сайхан байна. Хамгийн гол нь үүнийг сурталчлах хэрэгтэй
Явган хүний замын ажлын төлөвлөлтийг зөв тодорхойлох хэрэгтэй байна. Эд хүйтрээд, газар хөлдөх үеэр замаа ухаж, хуулаад тавьчихдаг. Сонгон шалгаруулалт, зураг төсөл боловсруулалтын хугацаанаас шалтгаалж 12 сард багтааж юм хийсэн болж харагдах гэж замаа эвдээд, хуулдаг. Энэ зөвхөн гүйцэтгэгч компанийн буруу гэж болохгүй.
Мөн зураг төслийн болон захиалагчийн нэг алдаа байна. Төлөвлөлт, сонгон шалгаруулалт явагдаад, санхүүжилт орсны дараа зураг төслөө гүйцэтгэдэг. Захиалагч зургийн даалгавар өгөхдөө эхлэлийн цэгээ маш сайн мэдэж байх ёстой" гэлээ.
Дугуйн ба явган хүний зам тохижилтын хэлтсийн ахлах ажилтан У.Санчир “Нийслэлийн хэмжээнд явган хүний 1064 км зам байдаг. Хийц бүтээцийн хувьд ихэнх хэсэг нь бетон, хавтан, байгалийн чулуу, бетон цутгалмаар хийгдсэн байдаг. Байгалийн чулуун хийцлэлтэй 70 мянган м2 талбай бүхий явган хүний замтай. Тухайн замуудад цаг агаарын байдлаас шалтгаалан халтиргаа гулгаа их үүсдэг.
Жолооч машинаа явган хүний зам дээр тавьдгаас эвдэрч байна.
Улаанбаатарын явган хүний замыг бетон хучилтаар хийх боломжтой юу гэвэл инженерийн байгууламж, дулааны шугам, хоолой газар доор байдаг тул боломжгүй байдаг. Харин тухайн замыг буцааж сэргээгдэхээр хавтан болон байгалийн чулуугаар нийслэлийн явган хүний замыг засаж, сайжруулж байна. Өнгөрсөн онд 18,000 метр квадрат замын ажил гүйцэтгэсэн. Энэ жил нийслэлд 69 мянган метр2 явган хүний зам хийж гүйцэтгэнэ.
Тохижилт, бүтээн байгуулалтад бараа материалын чанар, техник, технологийн хөгжил, аж ахуй нэгжүүдийн боловсон хүчний асуудал тулгарч байна. Явцын дунд улирлын чанартай мөн жолооч машинаа явган хүний зам дээр тавьдгаас эвдэрч байна.
Улаанбаатар хотын Захирагчийн ажлын албанаас нийслэлийн 20 байршилд явган хүний зам барих шаардлагатай байршлуудын судалгааг гаргасан” гэв.
Хэлэлцүүлгээр явган замын стандарт, яагаад жил болгон замын хашлагыг сольдог вэ,үүний цаана авлигын ямар нэг шалтгаан, нөхцөл байна уу, цаашид авлига үүсгэхгүй байхад яаж анхаарах вэ, явган замын стандарт, хяналтыг сайжруулах талаар хэлэлцсэн юм.
"Төрийн байгууллагууд явган хүний замын ажлын төлөвлөлтийг зөв тодорхойлох ёстой. Эд хүйтрээд, газар хөлдөх үеэр замаа ухаж, хуулаад тавьчихдаг.
Сонгон шалгаруулалт, зураг төсөл боловсруулалтын хугацаанаас шалтгаалж оны сүүлд багтааж юм хийсэн болж харагдах гэж замаа эвдээд, хуулаад тавьчихдаг. Энэ зөвхөн гүйцэтгэгч компанийн буруу биш.
Захиалагч зураг төсөл гаргуулахдаа эхлэлийн цэгээ зөв тодорхойлж, маш сайн мэдэж байх ёстой" хэмээн БХТ-ийн Магадлалын хэлтсийн дарга Э.Хангал явган замын хавтан, авто замын хашлагын төлөвлөлт, гүйцэтгэл ба хяналт сэдэвт хэлэлцүүлгийн үеэр хэллээ.
Тэрээр “Барилгын дүрэм, норм, технологийн дарааллыг хуульчилсан байдаг. Стандарт бол тухайн бүтээгдэхүүнд чиглэдэг. Явган замын хавтан, материалд тусдаа стандарттай. Хотын стандартын бичиг баримтууд хангалттай сайхан байна. Хамгийн гол нь үүнийг сурталчлах хэрэгтэй. Зураг төсөл боловсруулж буй хүмүүст танилцуулах, шаардлага тавих ёстой.
Явган хүний замын хавтангийн ажлыг мэргэшсэн инженер хийнэ гэж байхгүй. Харин мэргэшсэн инженерийн хяналтад явагдана. Стандарт тодорхой, нээлттэй байх ёстой. Гэтэл зам, засварын ажил дууссаны дараа шаардаж, шахвал хүнд суртлын асуудал бий болж эдийн засагт хүндрэл учирна.
Хотын стандартын бичиг баримтууд хангалттай сайхан байна. Хамгийн гол нь үүнийг сурталчлах хэрэгтэй
Явган хүний замын ажлын төлөвлөлтийг зөв тодорхойлох хэрэгтэй байна. Эд хүйтрээд, газар хөлдөх үеэр замаа ухаж, хуулаад тавьчихдаг. Сонгон шалгаруулалт, зураг төсөл боловсруулалтын хугацаанаас шалтгаалж 12 сард багтааж юм хийсэн болж харагдах гэж замаа эвдээд, хуулдаг. Энэ зөвхөн гүйцэтгэгч компанийн буруу гэж болохгүй.
Мөн зураг төслийн болон захиалагчийн нэг алдаа байна. Төлөвлөлт, сонгон шалгаруулалт явагдаад, санхүүжилт орсны дараа зураг төслөө гүйцэтгэдэг. Захиалагч зургийн даалгавар өгөхдөө эхлэлийн цэгээ маш сайн мэдэж байх ёстой" гэлээ.
Дугуйн ба явган хүний зам тохижилтын хэлтсийн ахлах ажилтан У.Санчир “Нийслэлийн хэмжээнд явган хүний 1064 км зам байдаг. Хийц бүтээцийн хувьд ихэнх хэсэг нь бетон, хавтан, байгалийн чулуу, бетон цутгалмаар хийгдсэн байдаг. Байгалийн чулуун хийцлэлтэй 70 мянган м2 талбай бүхий явган хүний замтай. Тухайн замуудад цаг агаарын байдлаас шалтгаалан халтиргаа гулгаа их үүсдэг.
Жолооч машинаа явган хүний зам дээр тавьдгаас эвдэрч байна.
Улаанбаатарын явган хүний замыг бетон хучилтаар хийх боломжтой юу гэвэл инженерийн байгууламж, дулааны шугам, хоолой газар доор байдаг тул боломжгүй байдаг. Харин тухайн замыг буцааж сэргээгдэхээр хавтан болон байгалийн чулуугаар нийслэлийн явган хүний замыг засаж, сайжруулж байна. Өнгөрсөн онд 18,000 метр квадрат замын ажил гүйцэтгэсэн. Энэ жил нийслэлд 69 мянган метр2 явган хүний зам хийж гүйцэтгэнэ.
Тохижилт, бүтээн байгуулалтад бараа материалын чанар, техник, технологийн хөгжил, аж ахуй нэгжүүдийн боловсон хүчний асуудал тулгарч байна. Явцын дунд улирлын чанартай мөн жолооч машинаа явган хүний зам дээр тавьдгаас эвдэрч байна.
Улаанбаатар хотын Захирагчийн ажлын албанаас нийслэлийн 20 байршилд явган хүний зам барих шаардлагатай байршлуудын судалгааг гаргасан” гэв.
Хэлэлцүүлгээр явган замын стандарт, яагаад жил болгон замын хашлагыг сольдог вэ,үүний цаана авлигын ямар нэг шалтгаан, нөхцөл байна уу, цаашид авлига үүсгэхгүй байхад яаж анхаарах вэ, явган замын стандарт, хяналтыг сайжруулах талаар хэлэлцсэн юм.