gogo logo
  •  Мэдээ  
    •   Улс төр
    •   Эдийн засаг
    •   Эрүүл мэнд
    •   Соёл урлаг
    •   Спорт
    •   Нийгэм
    •   Бизнес
    •   Боловсрол
    •   Дэлхийд
    •   Технологи
    •   GOGO тойм
    •   SOS
    •   Нягтлав
    •   Мэддэг мэдээлдэг байя
    •   Мөрөөдлийнхөө зүг
    •   Ногоон дэлхий
  •  GoGo булан  
    •   GoGo Cafe
    •   Гарааны бизнес
    •   Соёлын довтолгоо
    •   СEO
    •   Элчин сайд
    •   GoGo асуулт
    •   МЕГА ТӨСӨЛ
    •   ГУТАЛ
    •   Хүний түүх
    •   35 мм-ийн дуранд
    •   Гаднынхны нүдээр Монгол
    •   Маргааш ажилтай
  •  Үзэх  
    •   Фото
    •   Видео
    •   Зурган өгүүлэмж
  •  Хэв маяг  
    •   Подкаст
    •   Хүмүүс
    •   Гэртээ тогооч
    •   Аялал
    •   Зөвлөгөө
    •   Хоолзүйч
    •   Миний санал болгох кино
    •   Миний санал болгох ном
  • English
  • Цаг агаар
     23
  • Зурхай
     6.18
  • Валютын ханш
    $ | 3578₮
Цаг агаар
 23
Зурхай
 6.18
Валютын ханш
$ | 3578₮
  • Мэдээ 
    • Улс төр
    • Эдийн засаг
    • Эрүүл мэнд
    • Соёл урлаг
    • Спорт
    • Нийгэм
    • Бизнес
    • Боловсрол
    • Дэлхийд
    • Технологи
    • GOGO тойм
    • SOS
    • Нягтлав
    • Мэддэг мэдээлдэг байя
    • Мөрөөдлийнхөө зүг
    • Ногоон дэлхий
  • GoGo булан 
    • GoGo Cafe
    • Гарааны бизнес
    • Соёлын довтолгоо
    • СEO
    • Элчин сайд
    • GoGo асуулт
    • МЕГА ТӨСӨЛ
    • ГУТАЛ
    • Хүний түүх
    • 35 мм-ийн дуранд
    • Гаднынхны нүдээр Монгол
    • Маргааш ажилтай
  • Үзэх  LIVE 
    • Фото
    • Видео
    • Зурган өгүүлэмж
  • Хэв маяг 
    • Подкаст
    • Хүмүүс
    • Гэртээ тогооч
    • Аялал
    • Зөвлөгөө
    • Хоолзүйч
    • Миний санал болгох кино
    • Миний санал болгох ном
  • English
gogo logo   Бидний тухай gogo logo Сурталчилгаа байршуулах gogo logo Редакцийн ёс зүй gogo logo Нууцлалын бодлого gogo logo Холбоо барих
gogo logo
Цаг агаар
 23
Зурхай
 6.18
Валютын ханш
$ | 3578₮
icon Онцлох
icon Шинэ
icon Тренд
  Буцах

ШУТИС-ийн сургалтын хөтөлбөр шаардлага хангахгүй болжээ

Боловсрол
2008-06-02
0
Twitter logo
0
Twitter logo
Боловсрол
2008-06-02
ШУТИС-ийн сургалтын хөтөлбөр шаардлага хангахгүй болжээ

-Сургалтын хөтөлбөрийг докторын ажлын түвшинд судлаад олон дутагдал илрүүлсэн байна-

ШУТИС бол манайдаа инженер-техникийн боловсон хүчин бэлтгэж байгаа үндэс­ний хамгийн том эрдмийн уурхай билээ. Энэ сургуулийн тухай сайнтай, муутай олон л мэдээлэл байдаг. Харин саяхан тус сургуулийн багш О.Алтангэрэл сургуулийнхаа сургалтын хөтөлбөрийг док­то­рын ажлын түвшинд суд­лаад олон дутагдал илрүүл­жээ. Улмаар "Инжене­рийн зурагзүй" гэдэг хичээ­лийн жишээн дээр дутагд­луу­дыг арилгаж, тэр нь сургалтын үр дүнг багагүй дээшлүүлсэн байна.

Ингээд энэ талаар сонир­хож үзлээ. О.Алтангэрэ­лийн судалгааны ажлын сэдэв нь: "Сургалтын хөтөлбөрийг хэрэглээ төвтэй боловсруу­лах арга зүйн зарим асуудал" бөгөөд судалгааны объект нь сур­галтын хөтөлбөр юм байна.

Зорилго нь сургалтын хөтөлбөрийг сонирхлын бүл­гүү­дийн оролцоотойгоор хэ­рэг­лээ төвтэй боловсруулах арга зүй боловсруулан хэрэг­жүүлж, үр дүнг "Инженерийн зурагзүй"-н хичээлийн жи­шээн дээр туршин тодор­хойл­жээ. Ингэхдээ 160 гаруй хүмүүсийг хамарсан анкет, судалгаа, ярилцлага, экспер­тийн үнэлгээ, баримт бичгийн анализын аргаар судалгаа явуу­­лан дүгнэлт хийжээ.

Тэрээр доорх дутагдлууд ШУТИС-ийн сургалтын хө­төл­бөрт оршиж байгааг тог­тоосон байна. Үүнд:
-Судлагдахууны хүрээ хэт шинжлэх ухаанжсан байдалтай.
-Судлагдахуун нь амьд­рал, хэрэглээний ач холбог­дол багатай учраас хэрэг­лээнд ордоггүй.
-Хөтөлбөрийн агуулгыг сонгон боловсруулах аргазүй, үндэслэл дутмаг.
-Суралцагчийн хэрэгцээ, сонирхлыг бодитойгоор хар­галз­даггүй, багш болон сурал­цагчийн үүрэг тодорхойгүй.
-Хөтөлбөр боловсруулах ажилд сонирхлын бүлгүүдийн оролцоо дутмаг.
-Судлагдахууны бүтэ­цийн дидактик боловсруулалт хангалтгүй, сэдэв хоорондын болон хичээл хоорондын логик уялдаа, интеграци тодор­хойгүй.
-Сургалтын хөтөлбөрийг киррикюлимийн иж бүрдэл, тогтолцоот байдлаар хий­дэггүй.
-Сургалтын зорилго, зо­рилт тодорхой биш, онош­лог­дох боломж муутай.
-Сургалтыг төлөвлөх, зо­хион байгуулах дүгнэх үйл ажиллагаанд суралцагчийн оролцоог тооцдоггүй.

Судлаач дээрх дутаг­дал, доголдлыг тодор­хой­лохдоо:
-Хөтөлбөрийн зорилт су­рал­цагчийн эрэлт, хэрэгцээ түүний өөрчлөлтөд тулгуур­лаж байх,
-Хөтөлбөрийн агуулгын элементүүд зорилтын хэрэг­жилтэд тодорхой үүрэг, хэ­рэг­лээний ач холбогдолтой байх,
-Сургалтын арга тех­но­логи нь зорилтоор удирдах эзэмшсэн мэдлэгийг хэрэг­лэх, үйл ажиллагааны арга барил эзэмшүүлэх чиглэлтэй байх гэж дүгнэсэн байна.

О.Алтангэрэл ШУТИС-ийн сургалтын хөтөлбөрийг бүхэлд нь судалсан болол­той. Тийм учраас тус сур­гууль дээрх дутагдлуудыг нягтлан үзэж албан ёсны дүгнэлт гаргах биз ээ. Учир нь эдгээр дутагдал, доголдол нь сургуулийн удирдлагын тө­дий­гүй нийт хамт олны нэр хүнд, эрх ашгийг шууд хөн­дөх зүйл билээ. Хэрэв эдгээр дутагдлууд үнэхээр байгаа нь үнэн бол шинэчлэл шаард­лагатай гэдэг нь ойл­гомжтой юм.

Д.Ариун

-Сургалтын хөтөлбөрийг докторын ажлын түвшинд судлаад олон дутагдал илрүүлсэн байна-

ШУТИС бол манайдаа инженер-техникийн боловсон хүчин бэлтгэж байгаа үндэс­ний хамгийн том эрдмийн уурхай билээ. Энэ сургуулийн тухай сайнтай, муутай олон л мэдээлэл байдаг. Харин саяхан тус сургуулийн багш О.Алтангэрэл сургуулийнхаа сургалтын хөтөлбөрийг док­то­рын ажлын түвшинд суд­лаад олон дутагдал илрүүл­жээ. Улмаар "Инжене­рийн зурагзүй" гэдэг хичээ­лийн жишээн дээр дутагд­луу­дыг арилгаж, тэр нь сургалтын үр дүнг багагүй дээшлүүлсэн байна.

Ингээд энэ талаар сонир­хож үзлээ. О.Алтангэрэ­лийн судалгааны ажлын сэдэв нь: "Сургалтын хөтөлбөрийг хэрэглээ төвтэй боловсруу­лах арга зүйн зарим асуудал" бөгөөд судалгааны объект нь сур­галтын хөтөлбөр юм байна.

Зорилго нь сургалтын хөтөлбөрийг сонирхлын бүл­гүү­дийн оролцоотойгоор хэ­рэг­лээ төвтэй боловсруулах арга зүй боловсруулан хэрэг­жүүлж, үр дүнг "Инженерийн зурагзүй"-н хичээлийн жи­шээн дээр туршин тодор­хойл­жээ. Ингэхдээ 160 гаруй хүмүүсийг хамарсан анкет, судалгаа, ярилцлага, экспер­тийн үнэлгээ, баримт бичгийн анализын аргаар судалгаа явуу­­лан дүгнэлт хийжээ.

Тэрээр доорх дутагдлууд ШУТИС-ийн сургалтын хө­төл­бөрт оршиж байгааг тог­тоосон байна. Үүнд:
-Судлагдахууны хүрээ хэт шинжлэх ухаанжсан байдалтай.
-Судлагдахуун нь амьд­рал, хэрэглээний ач холбог­дол багатай учраас хэрэг­лээнд ордоггүй.
-Хөтөлбөрийн агуулгыг сонгон боловсруулах аргазүй, үндэслэл дутмаг.
-Суралцагчийн хэрэгцээ, сонирхлыг бодитойгоор хар­галз­даггүй, багш болон сурал­цагчийн үүрэг тодорхойгүй.
-Хөтөлбөр боловсруулах ажилд сонирхлын бүлгүүдийн оролцоо дутмаг.
-Судлагдахууны бүтэ­цийн дидактик боловсруулалт хангалтгүй, сэдэв хоорондын болон хичээл хоорондын логик уялдаа, интеграци тодор­хойгүй.
-Сургалтын хөтөлбөрийг киррикюлимийн иж бүрдэл, тогтолцоот байдлаар хий­дэггүй.
-Сургалтын зорилго, зо­рилт тодорхой биш, онош­лог­дох боломж муутай.
-Сургалтыг төлөвлөх, зо­хион байгуулах дүгнэх үйл ажиллагаанд суралцагчийн оролцоог тооцдоггүй.

Судлаач дээрх дутаг­дал, доголдлыг тодор­хой­лохдоо:
-Хөтөлбөрийн зорилт су­рал­цагчийн эрэлт, хэрэгцээ түүний өөрчлөлтөд тулгуур­лаж байх,
-Хөтөлбөрийн агуулгын элементүүд зорилтын хэрэг­жилтэд тодорхой үүрэг, хэ­рэг­лээний ач холбогдолтой байх,
-Сургалтын арга тех­но­логи нь зорилтоор удирдах эзэмшсэн мэдлэгийг хэрэг­лэх, үйл ажиллагааны арга барил эзэмшүүлэх чиглэлтэй байх гэж дүгнэсэн байна.

О.Алтангэрэл ШУТИС-ийн сургалтын хөтөлбөрийг бүхэлд нь судалсан болол­той. Тийм учраас тус сур­гууль дээрх дутагдлуудыг нягтлан үзэж албан ёсны дүгнэлт гаргах биз ээ. Учир нь эдгээр дутагдал, доголдол нь сургуулийн удирдлагын тө­дий­гүй нийт хамт олны нэр хүнд, эрх ашгийг шууд хөн­дөх зүйл билээ. Хэрэв эдгээр дутагдлууд үнэхээр байгаа нь үнэн бол шинэчлэл шаард­лагатай гэдэг нь ойл­гомжтой юм.

Д.Ариун

Twitter logoPost
gogo logo
gogo logo   Бидний тухай gogo logo   Сурталчилгаа байршуулах gogo logo   Редакцийн ёс зүй gogo logo  Нууцлалын бодлого gogo logo   Холбоо барих

© 2007 - 2025 Монгол Контент ХХК   •   Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан