gogo logo
  •  Мэдээ  
    •   Улс төр
    •   Эдийн засаг
    •   Эрүүл мэнд
    •   Соёл урлаг
    •   Спорт
    •   Нийгэм
    •   Бизнес
    •   Боловсрол
    •   Дэлхийд
    •   Технологи
    •   GOGO тойм
    •   SOS
    •   Нягтлав
    •   Мэддэг мэдээлдэг байя
    •   Мөрөөдлийнхөө зүг
    •   Ногоон дэлхий
  •  GoGo булан  
    •   GoGo Cafe
    •   Гарааны бизнес
    •   Соёлын довтолгоо
    •   СEO
    •   Элчин сайд
    •   GoGo асуулт
    •   МЕГА ТӨСӨЛ
    •   ГУТАЛ
    •   Хүний түүх
    •   35 мм-ийн дуранд
    •   Гаднынхны нүдээр Монгол
    •   Маргааш ажилтай
  •  Үзэх  
    •   Фото
    •   Видео
    •   Зурган өгүүлэмж
  •  Хэв маяг  
    •   Подкаст
    •   Хүмүүс
    •   Гэртээ тогооч
    •   Аялал
    •   Зөвлөгөө
    •   Хоол зүйч
    •   Миний санал болгох кино
    •   Миний санал болгох ном
  • English
  • Цаг агаар
     20
  • Зурхай
     7.10
  • Валютын ханш
    $ | 3584₮
Цаг агаар
 20
Зурхай
 7.10
Валютын ханш
$ | 3584₮
  • Мэдээ 
    • Улс төр
    • Эдийн засаг
    • Эрүүл мэнд
    • Соёл урлаг
    • Спорт
    • Нийгэм
    • Бизнес
    • Боловсрол
    • Дэлхийд
    • Технологи
    • GOGO тойм
    • SOS
    • Нягтлав
    • Мэддэг мэдээлдэг байя
    • Мөрөөдлийнхөө зүг
    • Ногоон дэлхий
  • GoGo булан 
    • GoGo Cafe
    • Гарааны бизнес
    • Соёлын довтолгоо
    • СEO
    • Элчин сайд
    • GoGo асуулт
    • МЕГА ТӨСӨЛ
    • ГУТАЛ
    • Хүний түүх
    • 35 мм-ийн дуранд
    • Гаднынхны нүдээр Монгол
    • Маргааш ажилтай
  • Үзэх  LIVE 
    • Фото
    • Видео
    • Зурган өгүүлэмж
  • Хэв маяг 
    • Подкаст
    • Хүмүүс
    • Гэртээ тогооч
    • Аялал
    • Зөвлөгөө
    • Хоол зүйч
    • Миний санал болгох кино
    • Миний санал болгох ном
  • English
gogo logo   Бидний тухай gogo logo Сурталчилгаа байршуулах gogo logo Редакцийн ёс зүй gogo logo Нууцлалын бодлого gogo logo Холбоо барих
gogo logo
Цаг агаар
 20
Зурхай
 7.10
Валютын ханш
$ | 3584₮
icon Онцлох
icon Шинэ
icon Тренд
  Буцах

Авто замын салбарт тулгарсан бэрхшээл дундрахгүй нь

Нийгэм
2008-04-01
0
Twitter logo
0
Twitter logo
Нийгэм
2008-04-01

Монголын авто замчдын эрх ашгийг хамгаалах хө­дөл­гөөн, Монголын авто замын инженерүүдийн ний­гэмлэг, Авто замын ах­мадын хороо, Авто замчдын үйлдвэрчний эвлэлийн хол­боо хамтран “Авто замчдын II их хурал”-ыг зохион бай­гууллаа. Хуралд Зам тээ­вэр, аялал жуулчлалын сайд Р.Раш, УИХ-ын гишүүн Р.Буд болон тээврийн салбарын бүхийл төлөөлөл оролцож Монгол Улсын авто замын салбарын өнөөгийн байдал, тулгамдсан асуудлын та­лаар ярилцсан юм. Сүүлийн үед авто за­мын салбар дахь хөрөнгө оруулалт нэмэгдэж байгаа. Гэвч уг ажилд гадаадын хөрөнгө, ажиллах хүчин давамгайлах хандлагатай болсон нь дотоодын мэргэжлийн байгууллагууд хөгжихөд саад тотгор болж байгаа талаар замчид гомдлов. Мөн дотоодын компаниудын эдийн засгийн чадавхи, тоног төхөөрөмж жилээс жилд доройтож, цалин хөлсний систем хэт хоцрогдон, авто замын сал­барын бие даасан байдал алдагдаж, хатуу хучилттай зам бага барьж байгаа зэрэг олон дутагдал байгааг хэлсэн. Дээрх бүх ажлыг нэгтгэн зохион байгуулахын тулд “Монголын авто замчдын холбоо” байгуулах хэрэгтэй гэнэ.

Авто замын салбарт орж байгаа хөрөнгө оруулалт нэмэгдэхийн хэрээр гүй­цэт­гэгчийг сонгон шалга­руулах тендерийг улам боловсронгуй болгох шаард­лагатай аж. Сүүлийн үед “тендерийн ченж” гэх хүмүүс бий болж тендерт ялуулсаны төлөө мөнгө авч байгааг замчид ярьж байна. Үүнээс гадна тендерийг бага үнийн саналаар шалгаруул­даг явдал нь дотоодын гүйцэтгэгчийг эдийн засгийн хувьд тамирдуулж, зам, гүүр чанаргүй баригдахад нөлөөлж байгаа аж.

Төсвийн норм үнэлгээг өнгөрсөн онд шинэчлэн боловсруулсан боловч одоо болтол гүйцэтгэгчийн гар дээр очоогүйгээс тендерийн материалыг хуучин норм, үнэлгээгээр хийдэг байна. Уг нь шинжлэх ухаан, технологийн ололт үйлдвэрлэлд нэвтэрч, замын материалын үнэ өсч байгаа энэ үед тариф, нормыг шинчлэх зайлшгүй шаардлагатай аж.

Уг салбарын боловсон хүчнийг бэлтгэж, дад­лагажуулах хэрэгтэй бол­жээ. Ялангуяа авто замын мэргэжлийн ажилчин, ме­ханизмчин дутагдаж байна. “Эдгээр мэргэжилтэнг бэлтгэх тогтсон систем ч алга. Мөн сүүлийн жилүүдэд гадаадад мэргэжилтэн бэлтгэх, дадлагжуулах ажил бараг зогссон гэхэд хилсдэхгүй” хэмээн Авто замчдын эрх ашгийг хамгаалах хөдөл­гөөний тэргүүн Т.Бямбаа ярьсан юм.  Энэ мэтээр уг салбарт тулгарсан бэрх­шээл их аж. Харин дээрх хурлаар бэрхшээлээс салах арга зам олж чадна гэдэгт замчид итгэлтэй байв.

Г.Батзориг 

Монголын авто замчдын эрх ашгийг хамгаалах хө­дөл­гөөн, Монголын авто замын инженерүүдийн ний­гэмлэг, Авто замын ах­мадын хороо, Авто замчдын үйлдвэрчний эвлэлийн хол­боо хамтран “Авто замчдын II их хурал”-ыг зохион бай­гууллаа. Хуралд Зам тээ­вэр, аялал жуулчлалын сайд Р.Раш, УИХ-ын гишүүн Р.Буд болон тээврийн салбарын бүхийл төлөөлөл оролцож Монгол Улсын авто замын салбарын өнөөгийн байдал, тулгамдсан асуудлын та­лаар ярилцсан юм. Сүүлийн үед авто за­мын салбар дахь хөрөнгө оруулалт нэмэгдэж байгаа. Гэвч уг ажилд гадаадын хөрөнгө, ажиллах хүчин давамгайлах хандлагатай болсон нь дотоодын мэргэжлийн байгууллагууд хөгжихөд саад тотгор болж байгаа талаар замчид гомдлов. Мөн дотоодын компаниудын эдийн засгийн чадавхи, тоног төхөөрөмж жилээс жилд доройтож, цалин хөлсний систем хэт хоцрогдон, авто замын сал­барын бие даасан байдал алдагдаж, хатуу хучилттай зам бага барьж байгаа зэрэг олон дутагдал байгааг хэлсэн. Дээрх бүх ажлыг нэгтгэн зохион байгуулахын тулд “Монголын авто замчдын холбоо” байгуулах хэрэгтэй гэнэ.

Авто замын салбарт орж байгаа хөрөнгө оруулалт нэмэгдэхийн хэрээр гүй­цэт­гэгчийг сонгон шалга­руулах тендерийг улам боловсронгуй болгох шаард­лагатай аж. Сүүлийн үед “тендерийн ченж” гэх хүмүүс бий болж тендерт ялуулсаны төлөө мөнгө авч байгааг замчид ярьж байна. Үүнээс гадна тендерийг бага үнийн саналаар шалгаруул­даг явдал нь дотоодын гүйцэтгэгчийг эдийн засгийн хувьд тамирдуулж, зам, гүүр чанаргүй баригдахад нөлөөлж байгаа аж.

Төсвийн норм үнэлгээг өнгөрсөн онд шинэчлэн боловсруулсан боловч одоо болтол гүйцэтгэгчийн гар дээр очоогүйгээс тендерийн материалыг хуучин норм, үнэлгээгээр хийдэг байна. Уг нь шинжлэх ухаан, технологийн ололт үйлдвэрлэлд нэвтэрч, замын материалын үнэ өсч байгаа энэ үед тариф, нормыг шинчлэх зайлшгүй шаардлагатай аж.

Уг салбарын боловсон хүчнийг бэлтгэж, дад­лагажуулах хэрэгтэй бол­жээ. Ялангуяа авто замын мэргэжлийн ажилчин, ме­ханизмчин дутагдаж байна. “Эдгээр мэргэжилтэнг бэлтгэх тогтсон систем ч алга. Мөн сүүлийн жилүүдэд гадаадад мэргэжилтэн бэлтгэх, дадлагжуулах ажил бараг зогссон гэхэд хилсдэхгүй” хэмээн Авто замчдын эрх ашгийг хамгаалах хөдөл­гөөний тэргүүн Т.Бямбаа ярьсан юм.  Энэ мэтээр уг салбарт тулгарсан бэрх­шээл их аж. Харин дээрх хурлаар бэрхшээлээс салах арга зам олж чадна гэдэгт замчид итгэлтэй байв.

Г.Батзориг 

Twitter logoPost
gogo logo
gogo logo   Бидний тухай gogo logo   Сурталчилгаа байршуулах gogo logo   Редакцийн ёс зүй gogo logo  Нууцлалын бодлого gogo logo   Холбоо барих

© 2007 - 2025 Монгол Контент ХХК   •   Бүх эрх хуулиар хамгаалагдсан